Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 032   projektov
0 nových

Systém manažérstva kvality – historický vývoj, osobnosti, súčasné ponímanie vo svete a  v Slovenskej republiky

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
12 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
26704
Posledná úprava
12.10.2009
Zobrazené
2 157 x
Autor:
kuco89
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
(1.)1. História manažérstva kvality a strategický význam

Kvalita je definovaná podľa normy STN EN ISO 9000:2001 ako miera, s akou súbor vlastných charakteristík produktu spĺňa požiadavky zákazníkov. Vlastné charakteristiky sú charakteristiky trvalé (mechanické, chemické, biologické), existujúce oproti charakteristikám prideleným (cena, vlastník a pod.)

Skutočnosť že výrobky sú hodnotné podľa splnenia požiadaviek je samozrejme podstatne staršia než definícia uvedená v predmetnej norme. Problém kvality a potreba riešiť ho pochádza z pradávnych prehistorických dôb ľudského rodu, keď ľudia začali cieľavedome vyrábať predmety svojej dennej potreby a nutne si museli položiť otázku: „ Ak niečo vyrobíme vyriešime tým náš problém a prinesie nám to čo sme vyrobili, skutočne úžitok alebo sme len zbytočne vynaložili úsilie na prácu?“

Kľúčové slová:

System Manažérstva Kvality

Manažérstvo kvality



Zdroje:
  • Alexander Mateides: Manažérstvo kvality. [8.vzd. Bratislava:2006. ISBN 80-8057-656-4