Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Prípadová štúdia - Strategický manažment

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
266 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
39766
Posledná úprava
15.03.2012
Zobrazené
6 692 x
Autor:
janka.miau-miau
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1 ÚVOD DO STRATEGICKÉHO MANAŽMENTU
1.1 V čom vidíte analógiu medzi vojnou a podnikaním?
Vo vojne aj v podnikaní je potrebné si vytvárať stratégiu s jednou osobou na čele, ktorá to všetko riadi a motivuje svojich podriadených dosahovať ciele. V oboch prípadoch prebieha súťaž o teritórium a získať prevahu nad súperom (konkurenciou). Medzi spoločné prvky patrí: dobrá znalosť podmienok na trhu, jednotlivých hráčov a ich slabín, schopnosť rýchlo reagovať, prispôsobovať stratégie, špionáž, útok, obrana, boj, konflikt, prekvapivý úder, zahmlievanie.

1.2 Čo je poslaním uvedených firiem v článku?
Poslaním firiem je premôcť konkurenta premyslenou stratégiou, nezničiť ho, ale získať prevahu nad ním, utajovať informácie a termíny o vypustení nových produktoch na trh a udržiavať konkurenciu v neistote...

...

4 STRATEGICKÁ SYNTÉZA A PODNIKATEĽSKÉ STRATÉGIE
4.1 Aké má podnik možnosti výberu, ak na trh príde nízkonákladový konkurent? Ktorá z možností je najjednoduchšia a ktorá podľa vás najvhodnejšia?
Pri vstupe nízkonákladových konkurentov môže podnik:
- buď diferencovať svoje produkty,
- alebo sa pretransformovať na nízkonákladovú spoločnosť.
Myslím si, že najjednoduchšia a najvhodnejšia je možnosť pretransformovať sa nízkonákladovú spoločnosti a to tak, že poprepúšťa prebytočných zamestnancov, bude sa sústrediť len na určitý počet zákazníckych segmentov a dodávať len základný produkt alebo službu, zmení svojich subdodávateľov na čo najlacnejších a všetky svoje náklady zníži ako sa len dá.

4.2 Sú níkonákladoví konkurenti trvalým alebo dočasným ohrozením na trhu?
Dočasným, ale záleží od stratégie. Ak je stratégie dobrá a premyslená, môžu sa na trhu udržať veľmi dlhú dobu (napríklad Ryanair)...

Kľúčové slová:

Ryanair

Swarovski

Apple

SkyEurope



Obsah:
  • 1 ÚVOD DO STRATEGICKÉHO MANAŽMENTU
    1.1 V čom vidíte analógiu medzi vojnou a podnikaním?
    1.2 Čo je poslaním uvedených firiem v článku?
    1.3 Ktoré rozhodnutia majú strategickú povahu vo svete biznisu?
    1.4 Ktoré rozhodnutia majú taktickú povahu vo svete biznisu?
    1.5 Ktoré rozhodnutia majú strategickú povahu vo vojne?
    1.6 Ktoré rozhodnutia majú taktickú povahu vo vojne?

    2 CIEĽOVÁ ORIENTÁCIA PODNIKU
    2.1 Na základe štúdia textu formulujte poslanie spoločnosti Swarovski a poslanie spoločnosti SkyEurope.
    2.2 Analyzujte a oponujte vízie spoločnosti Swarovski a SkyEurope, dajte vízií celistvú štruktúru.
    2.3 Uveďte presvedčivé argumenty, prečo práve v spoločnosti Swarovski vznikla a realizovala sa vízia ako úspešná
    2.4 Uveďte presvedčivé argumenty, prečo práve v spoločnosti SkyEurope vznikla a realizovala sa vízia ako neúspešná
    2.5 Preskúmajte a komentujte ciele uvedených spoločností.

    3 PREDVÍDANIE VÝVOJA VONKAJŠIEHO PROSTREDIA
    3.1 Identifikujte faktory, ktoré ovplyvňujú budúcnosť on-line platených služieb vydavateľských domov.
    3.2 Stanovte pesimistický, optimistický, pravdepodobný, kontinuálny a diskontinuálny scenár budúceho vývoja on-line predaja obsahu novín a tlače na Slovensku v časovom horizonte 5 až 10 rokov.
    3.3 Preskúmajte na internete aktuálne informácie o úspechu / neúspechu novín, ktoré boli spoplatnené na webe, napr. New York Times.
    3.4 Podrobne rozanalyzujte budúcnosť odvetvia virtuálnych čítačiek ako Kindle, s bližším zameraním sa na vývoj, na konkurentov, príležitosti a hrozby v tomto odvetví.

    4 STRATEGICKÁ SYNTÉZA A PODNIKATEĽSKÉ STRATÉGIE
    4.1 Aké má podnik možnosti výberu, ak na trh príde nízkonákladový konkurent? Ktorá z možností je najjednoduchšia a ktorá podľa vás najvhodnejšia?
    4.2 Sú níkonákladoví konkurenti trvalým alebo dočasným ohrozením na trhu?
    4.3 Je riešením cenová vojna alebo diferenciácia?
    4.4 Identifikujte zdroje nízkych nákladov opisovaných podnikov a rozdiely medzi nimi.
    4.5 Zhodnoťte udržateľnosť zdrojov konkurenčnej výhody nízkych nákladov opisovaných spoločností.
    4.6 Aké sú konkurenčné a podnikateľské perspektívy nízkonákladových leteckých spoločností?

    5 HODNOTENIE PODNIKOVÉHO PORTFÓLIA
    5.1 Zakreslite pozície uvedených podnikateľských jednotiek do matice BCG na obdobie I a na obdobie II.

    6 IMPLEMENTÁCIA STRATÉGIE
    6.1 Aké problémy musel riešiť policajný zbor mesta New York? Aké prekážky bránili úspešnej realizácii strategickej zmeny?
    6.2 Akým spôsobom prekonal Bratton prekážky, ktoré bránili uskutočneniu zmeny? Aké činnosti pri tom vykonal a ktoré jeho vlastnosti vodcu boli v rámci riadenia procesu zmeny najdôležitejšie?
    6.3 Opíšte, ako by mal prebiehať proces úspešného riadenia zmeny a charakterizujte príčiny úspešného procesu zmeny v newyorskom policajnom zbore.