Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 035   projektov
0 nových

Pedagogika orientovaná na dieťa - Diagnostikovanie kresby

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
21 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
7427
Posledná úprava
21.02.2018
Zobrazené
1 922 x
Autor:
5uska
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Diagnostika je veda, ktorá sa zaoberá diagnostikovaním. Nie všetci autori uznávajú rozdiel medzi termínmi diagnostika a diagnostikovanie, nám sa však jeho postrehnutie vidí logické. Zatiaľ, čo diagnostika je veda o diagnostikovaní, diagnostikovanie je činnosť, ktorú vykonáva diagnostik. Presnejšiu definíciu prináša pedagogický slovník: „Diagnostikovanie je činnosť, ktorej výsledkom je diagnóza. Jej úlohou je zaradenie objektu do konvenciami stanovenej diagnostickej kategórie. Na rozdiel od výskumu, diagnostiku realizuje nie vedec, ale učiteľ, výchovný poradca alebo iný špecializovaný pracovník. Závery diagnostikovania vždy smerujú k náprave zisteného stavu“ (Průcha, 1995).

Kľúčové slová:

Diagnostikovanie kresby

testy kresby

vývin kresby

idiocita

embecilita

debilita



Obsah:
  • Diagnostikovanie kresby
    TESTY KRESBY
    VÝVIN KRESBY
    DIAGNOSTIKOVANIE PODĽA KRESBY
    KRESBA DEFEKTNÝCH JEDINCOV
    IDIOCIA
    IMBECILITA
    DEBILITA

Zdroje:
  • BRŤKA, J. (1980): Úvod do pedagogiky 1. ročníka ZŠ. 2. vyd. Bratislava : SPN.
  • MOJŽÍŠEK, L.(1986): Základy pedagogické diagnostiky. 1. vyd. Praha: SPN.
  • Mistrík, J. (1998): Kurz grafológie. Šamorín: Kiadó.
  • Müller, O. (2001): Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: UJEP.
  • Průcha, J. Walterová, E., Mareš, J. (1995): Pedagogický slovník. Praha: Portál.