Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Dopad daňovej reformy na podnikateľské subjekty

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
7 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
422
Posledná úprava
07.04.2017
Zobrazené
3 821 x
Autor:
ucka
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Daňová sústava je jednou z najfascinujúcejších finančných sústav vo svete vôbec. Ak by sme to poňali ad absurdum, možno ju prirovnať k slovenskému národnému hrdinovi - Jánošíkovi, ktorý jedným bral a druhým dával. Otázne je, na ktorej strane v súčasnosti stoja bohatí a kde sú chudobní a v akej miere súčasný daňový systém tieto rozdiely zotiera.
Na Slovensku pred zavedením daňovej reformy v roku 2004 platila 25 %-ná sadzba dane z príjmov právnických osôb, existovalo 21 rôznych spôsobov zdanenia príjmu, vrátane progresívneho zdanenia fyzických osôb v piatich pásmach so sadzbami 10 %, 20 %, 28 %, 35% a 38 %. U právnických osôb bol problém veľká zložitosť systému, veľké množstvo výnimiek, špeciálnych sadzieb atď. Daň z pridanej hodnoty na Slovensku existovala v dvoch pásmach - 14 % a 20 %, tieto pásma sa od 1.1.2003 zblížili z pôvodných 10 % a 23 %.
Základnou slabinou predchádzajúceho daňového systému bola nestabilita. Dochádzalo často k novelizáciám daňových zákonov. Napríklad zákon č. 286/1992 Zb. o dani z príjmov, ktorý platil v zásade od 1.1.1993, bol za obdobie do prijatia daňovej reformy novelizovaný až 32-krát. Novelizácie boli podporené dvomi základnými motívmi: nájsť dostatočné zdroje verejných financií a obmedziť daňové úniky. Problém nastával v tom, že neustálymi novelizáciami postavenými na nedôsledných základoch sa stávalo, že sa niektoré „diery“ v zákone zalepili, no mnoho ďalších vzniklo.

Kľúčové slová:

rovná daň

stabilizácia verejných financií

nepriame zdanenie

daňová reforma

fiškálna politika



Obsah:
  • Úvod -3-
    1. Rovná daň ako cieľ daňovej reformy -4-
    2. Stabilizácia verejných financií -5-
    3. Parametre daňovej reformy v kontexte dopadu na podnikateľské subjekty -5-
    4. Fiškálne dôsledky -6-
    Záver -7-
    Zdroje -8-

Zdroje:
  • Ministerstvo financií Slovenskej republiky
  • Zákon o dani z príjmov, aktualizované vydanie 2006
  • Študijné materiály Ekonomickej univerzity
  • Internet