Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 034   projektov
0 nových

Bostonská matica (matica BCG)

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
36 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
21962
Posledná úprava
02.04.2009
Zobrazené
14 846 x
Autor:
wessel
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Na analýzu portfólia firmy sa využívajú rôzne metódy. V marketingu ide často o portfólio produktov, ktoré firma predáva. Jedna z použiteľných metód , ktorá sa veľmi často využíva je BOSTONSKÁ MATICA ( BCG matica ) (1)
Boston Consulting Group matica umožňuje definovať postavenie výrobku na trhu a priradiť mu zodpovedajúcu výrobnú stratégiu (2)
Matica vychádza z trhu. Každé podnikanie podniku je podľa súradníc miery rastu odvetvia a relatívneho podielu na trhu zaradené do jedného zo štyroch polí, ktoré zodpovedá: otáznikom, hviezdam, dojným kravám, psom a to z pohľadu na podnikové portfólio podľa toku peňazí z jednotlivých podnikaní. BCG neumožňuje komplexne a objektívne zachytiť zložitosti hodnotenia a tvorby podnikového portfólia, neexistuje vždy tesný vzťah medzi relatívnym podielom na trhu a ziskom.

Kľúčové slová:

Matica

BCG

Bostonská matica

produkt

portfólium firmy

marketing

likvidácia



Zdroje: