Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Somatické osobitosti rómskych žiakov vo vzťahu k edukačnému procesu

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
23 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
6389
Posledná úprava
02.08.2018
Zobrazené
1 116 x
Autor:
denisek
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Rómovia pochádzajú zo severnej Indie, kde patrili k chudobnej vrstve a živili sa najmä kováčstvom, spracovaním kože, dreva, predajom a chovom koní, hudbou a tancom.. Indiu začali opúšťať niekedy medzi rokmi 800 - 950 n. l. Odtiaľ smerovali na západ do Európy, kam dorazili niekedy po roku 1100. V cudzej krajine boli izolovanou skupinou, preto zostali pospolití. Konkrétne dôkazy, ktoré by to potvrdili, však, bohužiaľ, chýbajú.
Po prvýkrát sa Rómovia spomínajú v roku 1322 na Spiši, v roku 1377 a 1381 na Zemplíne. Od 15.storocia sa na slovenských feudálnych panstvách a neskôr i v mestách usadzovali rodiny cigánskych hudobníkov a kováčov. Po vzniku CSR v roku 1918 bol Cigánom priznaný štatút národnosti. V období druhej svetovej vojny boli v celej Európe nacistami systematicky vyvražďovaní. Po obnovení CSR v roku 1945 neboli uznaní za etnikum, ale len za zaostalú sociálnu skupinu s odlišným spôsobom života. Prístup komunistického štátu sa opieral o opatrenia ako sociálna asimilácia, organizovaný rozptyl a integrácia cigánskeho obyvateľstva do majoritnej spoločnosti. Po novembri 1989 začali medzi Rómami vznikať hnutia, ktoré si kladú za ciel vnútro - etnickú integráciu, uznanie etnicity a vlastného etnického 9.apríla 1991 prijala Vláda SR Zásady prístupu k Rómom, čím ich zrovnoprávnila s ostatnými etnickými minoritami v SR .

Kľúčové slová:

Rómovia

história

Zemplín

Dr Claus

Dr .Hiebsch

vývinová úroveň

etnická integrácia

komunistický štát

edukačný proces



Obsah:
  • História
    Somatický vývin
    Dr Claus a Dr .Hiebsch
    Bibliografia

Zdroje:
  • BERNASOVSKÝ, I., & BERNASOVSKÁ, J. (2003). Optimálny somatický vývin rómskych detí ako jeden z dôležitých faktorov edukácie. Prešov: FHPV PU.
  • BERNASOVSKÝ, I., & BERNASOVSKÁ, J. (1996). Somatický vývin rómskych detí školského veku. Prešov: Metodické centrum.
  • FEJCO, E. (2004). Starostlovosť cirkvi o Rómov na Slovensku. Ružomberok: Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku.
  • VARGOVÁ, M. (2007). Problémy adaptácie a adjustácie rómskych žiakov mladšieho školského veku na školské a iné prostredie a na výchovno-vzdeávací proces. Ružomberok: Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku.