Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Podniková kultúra a etika

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
59 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
6344
Posledná úprava
01.08.2018
Zobrazené
5 647 x
Autor:
katka1
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Podniky fungujúce vo vyspelej trhovej ekonomike prikladajú problematike podnikovej kultúry stále väčší význam. Dnes, na rozdiel od predchádzajúceho obdobia, sa o podnikovej kultúre hovorí, objasňuje sa jej dosah aj obsah v presvedčení, že podniková kultúra zohráva významnú úlohu v imidži podniku i v budovaní schopností riešiť problémy a reagovať na meniace sa podmienky v externom prostredí. Základným cieľom každého podniku je dosiahnuť úspech a prosperitu. Od tohto cieľa sa odvíja celková podniková politika, jeho rozhodnutia aj konkrétne činnosti. Čoraz častejšie sa v tejto súvislosti vynára už spomínaný pojem podniková kultúra. Manažéri podnikov si začínajú uvedomovať, že podniková
kultúra môže byť zdrojom konkurenčnej výhody, najmä ak sa považuje za hodnotnú, zriedkavú, ťažko napodobiteľnú a je zakomponovaná do jeho strategického riadenia. Takáto podniková kultúra predstavuje spojenie strategickej perspektívy podniku s riadením ľudských zdrojov, ktorého výsledkom je adekvátne správanie manažérov a zamestnancov.

Kľúčové slová:

podniková kultúra

marketingová kultúra

etika a marketing

ľudské zdroje

výrobková politika

distribučná politika

marketingový mix



Obsah:
  • Úvod 1
    1. Etika 3
    2. Podniková kultúra - definície 3
    3. Charakteristické znaky podnikovej kultúry: 3
    3.1 Tradícia 3
    3.2 Schopnosť zmeny 3
    3.3 Viacvrstvovosť 4
    3.4 Schopnosť prevziať ju ako skúsenosť a naučiť sa ju 4
    3.5 Prekročenie individuality 4
    4. Podniková kultúra je úzko spojená s organizačnou kultúrou podniku 4
    5. Marketingová kultúra - súčasť podnikovej kultúry. 4
    6. Etika a marketing. 5
    7. Vplyv podnikovej kultúry na marketingové nástroje. 6
    8. Vplyv podnikovej kultúry na marketingový mix 6
    8. 1 Výrobková politika: 6
    8. 2 Komunikačná politika 6
    8. 3 Distribučná politika 7
    8. 4 Cenová politika: 7
    9. Podniková kultúra na pracovisku 7
    10. Podniková kultúra a ľudské zdroje. 8
    Záver 11
    Literatúra: 12

Zdroje:
  • Amstrong M., Řízení lidských zdrojú, Grapa Praha 2002, ISBN 80-247-0469-2
  • Paul Kurtz, Rastislav Škoda 1998, Zakázané ovocie - Etika humanizmu, ISBN: 80-967906-5-X, kapitola č. 4
  • Eva Hanuláková, Etika v Marketingu, Eurounion spol. s r. o., ISBN 80 - 85568 - 56 - X, str.20 - 29