Popis:
V každej oblasti hospodárstva dnes platí, že hlavnou podmienkou úspešného fungovania, výkonnosti a bohatstva sú informácie a dostatok znalostí.
Firmy sú priam nútené reagovať na potrebu ovládať rýchlo a stále sa meniace marketingové prostredie a spracovávať stále viac a viac informácií, pretože konkurenčné prostredie je veľmi veľké. V odbornej literatúre sa často uvádza, že marketingový výskum vnáša vedeckí poznatky do marketingu, ktorý je v mnohom umením. Dnes sa už výsledky marketingových štúdií stávajú jedným z bežných informačných vstupov rozhodovania marketingového manažmentu a slúžia zároveň aj ako podpora marketingového manažmentu na ceste za trhovým úspechom.
Ja sa v tejto práci pokúsim priblížiť význam marketingového informačného systému a výskumu pre spoločnosť a firmy a tiež rozobrať základné úlohy marketingu v súčasnosti.
Kľúčové slová:
marketingový systém
výskum
informačný systém
marketingový výskum
Obsah:
- Úvod
Základné úlohy marketingu, marketingový informačný systém a marketingový výskum
Marketingový informačný systém
Záver
Použitá literatúra
Zdroje:
- KOTLER, P.: Marketingový manažment. Praha, Victoria Publishing 1992.
- KOTLER, P.- ARMSTRONG, G.: Marketing. Bratislava, SNP 1992.
- KORMENDY, V. - OTRUBČÁK, P.: Marketing. Trenčín, Trenčianska univerzita A. Dubčeka 2004
- RICHTEROVÁ, K. - KLEPOCHOVÁ, D. - VOKOUNOVÁ, D.: Metódy marketingového výskumu. Bratislava, vydavateľstvo EKONÓM 1999.
- RICHTEROVÁ, K. a kolektív: Kapitoly z marketingového výskumu. Bratislava, vydavateľstvo EKONÓM 1999