Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 035   projektov
0 nových

Kresba v živote dieťaťa

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
31 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
13388
Posledná úprava
02.12.2020
Zobrazené
3 514 x
Autor:
krchlo
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Kreslenie alebo maľovanie už celé storočia patrí medzi najobľúbenejšiu zábavu detí predškolského i školského veku, pričom je kresba takisto veľmi výhodným a jednoduchým diagnostickým prostriedkom nielen pre psychológa či psychiatra, ale i rodiča a učiteľa. Analýza predkladanej kresby patrí v oblasti psychologickej diagnostiky a terapeutiky k najpoužívateľnejším metódam; a to aj z toho dôvodu, že nie je veľmi časovo a technicky náročná. Detská kresba je vhodným prostriedkom, pretože psychologická diagnostika sa dá jej prostredníctvom prevádzať aj pri existujúcej osobnostnej nezrelosti a nedostatočnosti. Dieťaťom nakreslený obrázok predstavuje pre rodiča a učiteľa bezprostrednú výpoveď dieťaťa o jeho okolí, o problémoch a starostiach, ktoré dieťa trápia a ktoré sa z rôznych dôvodov môže báť vyjadriť rečou.
...
V rámci troch základných období vývoja detskej kresby môžeme rozoznávať ďalšie fázy riešenia problému výtvarného vyjadrenia sa najmenších detí.
...
Deti, ktorým je umožnené, aby maľovali, aj keď im ešte nie je ani viac ako jeden rok, robia škvrny. Môžeme hľadať súvislosť medzi bodkami fliačikmi a poznaním a skúsenosťami dieťaťa. Naozaj dieťa spoznáva svet ale pozná len takéto kúsky. Schopnosť kresliť dieťa výrazne posúva vo vývoji.
...

Kľúčové slová:

kresba

dieťa

vývoj detskej kresby

kreslenie

fázy kreslenia

detská kresba

analýza detskej kresby

téma

farby

farba

kompozícia

línia

čiara

postava



Obsah:
  • 1. Úvod -3-
    2. Podrobnejší pohľad na vývoj detskej kresby -3-
    2.1 Približne jeden rok veku dieťaťa -3-
    2.2 Okolo veku dva roky -3-
    2.3 Pred tretím rokom veku -4-
    2.4 Približne v štyroch rokoch -4-
    2.5 Od šiestich rokov -5-
    2.6 Až od veku 7 rokov -5-
    3. Základné fázy kreslenia -6-
    4. Čo znázorňuje kresba -7-
    5. Čo si všímať pri analýze detskej kresby -8-
    5.1 Kritériá -9-
    5.1.1 Správanie -9-
    5.1.2 Téma -9-
    5.1.3 Farba -9-
    5.1.4 Využitie priestoru -9-
    5.1.5 Kompozícia a integrácia kresby -10-
    5.1.6 Znázornenie postáv -10-
    5.1.7 Línia, čiže čiara -10-
    5.1.8 Zvláštnosti -10-
    5.1.9 Detaily -10-
    6 Záver -11-
    Zoznam použitej literatúry -12-

Zdroje:
  • DAVIDO, Roseline. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha : [s.n.], 2001. s. 24.
  • http://www.infovek.sk [online]. 1995-2005 , 12.12.2006 [cit. 2008-10-13]. Dostupný z WWW: < www.infovek.sk/predmety/vytvarna/index.php?k=41 >.
  • JAVORSKÁ, Monika. Čo hovoria detské kresby. Eduweb.sk [online]. 2005 [cit. 2008-10-13]. Dostupný z WWW: < http://www.eduweb.sk/view.php?cisloclanku=2005090801 >.
  • POGÁDY A KOL. Detská kresba v diagnostike a v liečbe. Bratislava : SAP, 1993.
  • NESNÍDALOVÁ, Růžena. Extrémní osamělost. Praha : Portál, 1995. s. 122.
  • VODIČKOVÁ, Barbora. Kresba ako výpoveď. SME [online]. 2002 [cit. 2008-10-13]. Dostupný z WWW: < http://povodna.rodinka.sk/user/view_page.php?page_id=21006 >.