Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 035   projektov
0 nových

Kultúra vo firme

«»
Prípona
.doc
Typ
projekt
Stiahnuté
2 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
3536
Posledná úprava
13.04.2017
Zobrazené
1 542 x
Autor:
medik
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úvod

Základným cieľom podniku v trhovom prostredí je dlhodobé dosahovanie zisku a jeho rozdeľovanie v súlade so záujmami vlastníkov. S týmto zreteľom sa vykonávajú všetky podnikové funkcie. Konkrétne rozhodnutia riadiacich subjektov v podniku sú však ovplyvňované nie len ekonomickými motívmi, ale aj niektorými činiteľmi psychologickej a sociologickej povahy. Význam týchto činiteľov je nemalý ako by sa na prvý pohľad zdalo a má aj značný ekonomický dopad na chod organizácie. Na podnik by sme sa teda mali pozerať nie len ako na „neživé stroje“ alebo „bezduché organizmy, ale ako na organizovanú skupinu ľudí. Práve z tohto dôvodu bol v 70. a 80. rokoch veľmi rýchlo rozšírený kultorologický prístup chápania podniku.

Kľúčové slová:

Kultúra

podniková kultúra

geocentrizmus

polycentrizmus

medzinárodné spoločnosti



Obsah:
  • Úvod
    Vymedzenie podnikovej kultúry
    Silná a slabá podniková kultúra
    Zmena podnikovej kultúry
    Podniková kultúra medzinárodných firiem
    Podniková kultúra medzinárodných spoločností
    Polycentrická podniková kultúra
    Globálna podniková kultúra
    Geocentrická podniková kultúra
    Podniková kultúra
    Úvod
    Podstata a význam podnikovej kultúry
    Typy podnikových kultúr

Zdroje: