Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Marketing

«»
Prípona
.doc
Typ
poznámky
Stiahnuté
2 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
21635
Posledná úprava
26.03.2009
Zobrazené
1 976 x
Autor:
slawia
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Čo je marketing
1. Marketing predstavuje všetky činnosti, ktoré sú spojené s výrobkom od chvíle vzniku nápadu výrobok vyrábať až dovtedy kým sa nedostane ku konečnému spotrebiteľovi
2. Marketing má zabezpečiť aby sa správny výrobok v správnej kvalite, v správnom čase dostal na správne miesto za správnu cenu k správnemu odberateľovi

Čo nie je? – reklama, odbyt, zásobovanie, reklamácia, predaj (funkcie marketingu)
Čo je? – podnikateľská filozofia, princíp riadenia, užívateľská orientácia, pružnosť, zodpovednosť, kontrola, ovplyvňovanie

Marketing:
- vznikol v USA na prelome 19. a 20. storočia v USA – nástup priemyselnej revolúcie – vysoká produktivita práce

Znaky marketingu
1. filozofický aspekt – v centre pozornosti je spotrebiteľ a jeho potreby - a nie výrobok
2. aspekt postojov – aký je postoj okolia k výrobe
3. aspekt informačný – zozbieranie informácií o trhu
4. aspekt segmentačný – ktorá je naša cieľová skupina
5. aspekt akčný – nasadenie nástrojov marketingového mixu
6. aspekt organizačný – začlenenie marketingu do organizácie podniku
7. aspekt sociálny – rešpektovanie ochrany prírody, práv ľudí

Kľúčové slová:

marketing

trh

Marketingový mix

Marketingová koncepcia

výrobková politika