Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 034   projektov
0 nových

Problémy adaptácie rómskych detí na školské prostredie

«»
Prípona
.doc
Typ
bakalárska práca
Stiahnuté
53 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
21419
Posledná úprava
17.06.2013
Zobrazené
11 480 x
Autor:
maja2p
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Hlavnom témou bakalárskej práce je problematika výchovy a vzdelávania rómskych detí a s tým súvisiace aj otázky týkajúce sa adaptácie týchto detí na školské prostredie v rámci školského systému v Slovenskej republike. Práca má teoretický charakter, je spracovaná priamou metódou a je doplnená grafmi. Pozostáva zo štyroch kapitol. Prvá kapitola vymedzuje základné pojmy témy, druhá kapitola sa zaoberá rómskou rodinou v historickom kontexte a súčasným pohľadom na riešenie danej problematiky, ako aj hodnotovým systémom rómskej minority. Tretia kapitola sa venuje problematike adaptácie rómskych žiakov na školské prostredie a hľadaniu možných príčin. Štvrtá kapitola je zameraná na možnosti riešenia tejto problematiky a zaoberá sa analýzou doterajších opatrení v snahe eliminovať príčiny neúspešnosti rómskych žiakov v školskom prostredí zo strany štátu a mimovládnych organizácií.

Kľúčové slová:

adaptácia

rómovia

vzdelávanie

rómsky jazyk

školská dochádzka

multikultúrna výchova



Zdroje:
  • BAJO, I.: Cigánski žiaci v slovenských osobitných školách ako psychopedický problém. In: Špeciálna pedagogika I. Bratislava 1984.
  • BALVÍN, J.: Identita ve vztahu k národním menšinám. Praha : Komise Rady hl. m. Prahy pro oblast národních menšin 2006, ISBN 80-903727-0-8.
  • BALVÍN, J.- TANCOŠ J., et a.: Romové a sociální pedagogika. Ústí nad Labem : Hnutí 2001, ISBN 80-902461-4-1.
  • BERKY, J. – POLÁKOVÁ, E. – SEIDLER, P.: Učebnica rómskeho jazyka (pre učiteľov základných škôl). Nitra : PF UKF 2000, ISBN 80-8050-326-5.
  • BOROŠ, J.: Základy sociálnej psychológie. Bratislava : IRIS 2001, ISBN 80-89018-20-3.
  • CLAUSS, G. - HIEBSCH, H.: Psychológia detstva a dospievania. Bratislava : SPN 1970.
  • ĎURIČEKOVÁ, M.: Edukácia rómskych žiakov. Prešov : MC 2000, ISBN 80-8045-211-3.
  • HORŇÁK, L.: Aktuálne otázky vzdelávania minorít ako súčasť pregraduálnej prípravy učiteľov primárneho vzdelávania na Slovensku. In: JANDOVÁ, R.: Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 15. a 16. 9. 2005, ISBN 80-7040-789-1.
  • HRONCOVÁ, J. a i.: Sociálna patológia. Banská Bystrica : PF UMB 2004, ISBN 80-8055-926-0.
  • KAČÁNI, V. a kol.: Základy učiteľskej psychológie. Bratislava : SPN 2004, ISBN 80-10-00429-4.
  • KOLEKTÍV AUTOROV: Vyhodnotenie prieskumu o postavení rómskeho dieťaťa a žiaka vo výchovno-vzdelávacom systéme SR. Prešov : Metodické centrum 2002, ISBN 80-8045-266-0.
  • KOLEKTÍV AUTOROV: Správa o výsledkoch prieskumu o postavení dieťaťa a žiaka zo sociálne znevýhodneného prostredia v školskom systéme v Slovenskej republike. Prešov : Metodicko – pedagogické centrum 2006, ISBN 80-8045-422-6.
  • KOŠČ, M.: Základy psychológie. Bratislava : SNP 1992, ISBN 80-08-01216-1
  • MARKO, J.: Vpravovanie sa dieťaťa do školského prostredia. Bratislava : SNP 1971.
  • MAGDOLENOVÁ, K.: So vakeres? alebo Metodická príručka ako rozumieť svojmu susedovi. Košice : Rómska tlačová agentúra 2005, ISBN 80-969301-0-9.
  • PRŮCHA, J.: Multikulturní výchova. Praha : ISV nakladatelství 2001, ISBN 80-85866-72-2.
  • PRŮCHA, J.: Moderní pedagogika. Praha : Portál 2002, ISBN 80-7178-631.