Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 032   projektov
0 nových

Detská umelecká tvorivosť

«»
Prípona
.doc
Typ
bakalárska práca
Stiahnuté
2 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
21781
Posledná úprava
29.03.2009
Zobrazené
1 739 x
Autor:
angelar
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
,,Deti vždy niečo rady robia, lebo v nich hrá mladá krv. A preto je správne, keď im v tom nič nebráni, ale naopak: keď sú v tom podporované. Mali by byť vedené aj k maľovaniu, písaniu, a to hneď hoci v treťom alebo štvrtom roku, podľa toho, ako stačia a sú vyspelé´´.(Komenský, 1970, s. 43,45).

Podobne ako reč a prejavy detskej hudobnosti, výtvarná aktivita dieťaťa je úplne prirodzená. Nemôžeme ju úplne vysvetliť len ako detskú radosť z pohybu a zo stopy, ktorú zanecháva kresliaci nástroj. Je úzko spojená na zážitky, tvarovú a farebnú pamäť, na detskú predstavivosť, ktorú pomáha rozvíjať. Popri zručnostiach, ktoré môžeme izolovane cvičiť, skôr sa usilujeme o spojitosť medzi kresbou a schopnosťou vyvolávať predstavy, aby práca vo výtvarnej výchove bola plná vnútorného oživenia, aby slúžila na poznávanie sveta, dovoľovala rozvinúť sa do celej šírky, v ktorej sa uplatní cit , tvorivosť a potreba krásnej formy .(Uždil, 1984, s. 10).

Kľúčové slová:

tvorivosť

Detská umelecká tvorivosť

Výtvarná výchova

Detská kresba

motivácia kreslenia



Zdroje:
  • KOMENSKÝ, Ján Amos. 1970. Informatórium školy materskej. Bratislava : Univerzita komenského, 1970.
  • UŽDIL, Jaromír – ŠAŠINKOVÁ, Emilie. 1984. Výtvarná výchova v predškolskom veku. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1984.
  • UŽDIL, Jaromír. 1980. Čáry, klikyháky, paňáci a auta : Výtvarný projev a psychický život dítěte. 3. vydanie. Praha : SPN, 1980.
  • JAKABČIC, I. 2002. Základy vývinovej psychológie. Bratislava: Iris, 2002. ISBN 80-89018-34-3
  • ŠUPŠÁKOVÁ, Božena. 1995. Svet detskej kresby. Bratislava : Grandiet, 1995. ISBN 80-967231-3-8.
  • KONČEKOVÁ, Ľuba. 2007. Vývinová psychológia. Prešov: Vydavateľstvo Michala Vaška, 2007. ISBN 978-7165-614-2.
  • DAVIDO, Roseline. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-449-4.