Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 035   projektov
0 nových

Analýza medzinárodnej organizácie Unicef Vznik, vývoj, perspektívy, aktuálne problémy

«»
Prípona
.doc
Typ
bakalárska práca
Stiahnuté
4 x
Veľkosť
43,7 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
42488
Posledná úprava
27.12.2013
Zobrazené
1 451 x
Autor:
barbora
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Cieľom tejto bakalárskej práce je poukázať predovšetkým na súčasné globálne problémy sveta, ich riešenie prostredníctvom medzinárodnej organizácie UNICEF. V úvode je práca zameraná na všeobecnú charakteristiku medzinárodných organizácií. Ďalej prioritne pojednáva o medzinárodnej organizácii UNICEF, o jej vzniku, vývoji, úlohách a cieľoch. V centre pozornosti sú taktiež svetové štatistiky globálnych problémov, ako je zdravie, ochrana detí a matiek, choroby /vírus HIV, epidémia AIDS, malária, hnačkové ochorenia, zápal pľúc/, úmrtnosť a v neposlednom rade vzdelanie. Práca je zameraná na riešenie miléniových cieľov, ktoré sú zároveň aktuálnymi problémami dnešného sveta.

Kľúčové slová:

medzinárodná organizácia

UNICEF

globálne problémy

práva dieťaťa

dieťa



Obsah:
  • Zozanm tabiliek, grafov, obrázkov, máp
    Zoznam tabuliek
    Zoznam grafov
    Zoznam obrázkov
    Zoznam máp
    Úvod
    Zhodnotenie literatúry a metodika práce
    Zhodnotenie literatúry
    Metodika práce
    Medzinárodná organizácia Unicef a jej postavenie v spoločnosti
    Medzinárodné organizácie - všeobecný kontex
    Medzinárodná organizácia Unicef
    Charakteristika a poslanie
    Vznik, vývoj, míľniky
    Činnosť a priority
    Organizačná štruktúra
    Členské krajiny
    Vybrané ukazovatele globálnych problémov regiónov sveta
    Ochrana detí
    Vzdelávanie, rovnosť pohlaví
    Civilizačné choroby, ochrana
    Zdravie, výživa
    Ženy, zdravie matiek
    Miléniové ciele
    Záver
    Summary
    Zoznam použitej literatúry

Zdroje:
  • AU, ECA, NEPAD SECRETARIAT AND UNICEF, 2004. The Young Face of NEPAD: Children and Young People in the New Partnership for Africa's Development, 2004. s. 43
  • BAJČÍK P. 2006. Hovorme o právach i zodpovednosti (deti predovšetkým), 2006. s. 136
  • ISBN 80-8041-504-8
  • BLACK M., 1996. Children First: The Story of UNICEF, Past and Present, 1996. s. 380 ISBN: 0-19-828088-2
  • FOUNTAIN S. Vzdelávanie pre rozvoj, s. 318
  • FOUNTAIN, S. 2007. Všetci máme právo na ochranu před násilím, 2007. s. 72 ISBN 978-80-8052-298-8
  • KOFI A. ANNAN, SECRETARY-GENERAL OF THE UNITED NATIONS, 2001. We the Children, 2001. s. 102 ISBN: 92-806-3720-7
  • KOLEKTÍV AUTOROV, editorka: ŠLOTÉSOVÁ K. NMŠ, 2006. Multi - Kulti na školách, 2006. s. 165 ISBN 80-89008-21-6
  • KINDERSLEY, D. 2002. A Life like Mine, 2002. s. 128 ISBN: 0-7894-8859-0
  • KWAST E., LAWS S. 2007. Štúdia o násilí páchanom na deťoch, štúdia, 2007. 31 s.
  • MISTÍK E. a kol., OSF, 2008. Multikultúrna výchova v škole, 2008. s. 88
  • NÁVOJSKÝ, A., OZ ČLOVEK V OHROZENÍ, 2008. Aktívne globálne školy - metodická časť, 2008. s. 29
  • NÁVOJSKÝ, A., OZ ČLOVEK V OHROZENÍ, 2008. Aktívne globálne školy Andrej - informačná časť, 2008. s. 43
  • NÁVOJSKÝ, A., ZAJAC, L., METODICKO-PEDAGOGICKÉ CENTRUM PREŠOV, 2006. Jeden svet na školách, 2006. s. 91
  • NÁVOJSKÝ, A., ZAJAC, L. a kol., OZ ČLOVEK V OHROZENÍ, 2007. Jeden svet na školách II., 2007. s. 114
  • OFFICE OF THE SPECIAL REPRESENTATIVE OF THE SECRETARY-GENERAL FOR CHILDREN AND ARMED CONFLICT IN COLLABORATION WITH UNICEF, 2009. MACHEL STUDY 10-YEAR STRATEGIC REVIEW. 2009. Children and conflict in a changing world , 2009. s. 224 ISBN: 978-92-806-4363-3
  • PETROVICKÁ S., SLIUKOVÁ D. 2007. Branching Out skúsenosť/experience, 2007. s. 58 ISBN 80-88788-04-8
  • PETROVIČOVÁ, M. 2001. Organizácia pre hospodársku spoluprácu a rozvoj. Medzinárodné otázky, Slovenský inštitút medzinárodných štúdií, s. 39-55.
  • RADA EURÓPY, MŠ SR, IUVENTA, 2008. Kompas - Manuál výchovy a vzdelávania mládeže k ľudským právam, 2008. s. 417
  • SLOVENSKÝ VÝBOR PRE UNICEF 1995. Situačná analýza - deti zajtrajšok Slovenska, 1995. s. 121 ISBN 80-88788-00-5
  • SLOVENSKÝ VÝBOR PRE UNICEF 1995. Deti - zajtrajšok Slovenska, 1995. s. 37 ISBN 80-88788-02-01
  • ŠKOVIERA A. 2005. Malá polepšovňa (pre rodičov), 2005. s. 89 ISBN 80-88939-96-8
  • ŠKOVIERA A. Dve tváre jedného sveta - pre základné školy, s. 39
  • UNICEF 1990. Práva dieťaťa, 1990. s. 22 ISBN 80-06-00323-8
  • UNICEF 1996. Deti ako ja, 1996. s.79 ISBN 80-8046-050-7
  • UNICEF S každým dieťaťom sa ráta, s. 61
  • UNICEF, 2009. Annual Report 2008, 2009. s. 43 ISBN: 978-92-806-4425-8
  • UNICEF, 2009. All Children, Everywhere, 2009. s. 25 ISBN 978-92-806-4436-4
  • UNICEF, 2009. The State of the World’s Children 2009: Maternal and Newborn Health, 2008, 2009. s. 158 ISBN: 978-92-806-4318-3
  • UNICEF, 2009. The State of the World’s Children 2009: Executive Summary, 2008, 2009, s. 47 ISBN: 978-92-806-4321-3
  • UNICEF/ VICTOR PINEDA FOUNDATION, 2009. IT’S ABOUT ABILITY: Learning Guide on the Convention on the Rights of Persons with Disabilities, 2009. s. 88 ISBN: 978-92-806-4433-3
  • UNICEF, 2009. Child-Friendly Schools Manual, 2009. s. 201 ISBN: 978-92-806-4376- 3
  • UNICEF, 2008. Children and AIDS: Third Stocktaking Report, 2008, 2008. s. 44 ISBN: 978-92-806-4369-5
  • UNICEF, 2008. Children and AIDS: Third Stocktaking Report, 2008 - Summary, 2008. , s. 21 ISBN: 978-92-806-4372-5
  • UNICEF, 2008. Children and AIDS: Country Fact Sheets, 2008, 2008. s. 157 ISBN: 978-92-806-4375-6
  • UNICEF, 2009. Progress for Children: A Report Card on Child Protection (No. 8), 2009. s. 46
  • UNICEF, 2009. Tracking Progress on Child and Maternal Nutrition: A survival and development priority, 2009. s. 119 ISBN: 978-92-806-4482-1
  • UNICEF, 2006.Africa's Orphaned and Vulnerable Generations: Children affected by AIDS, 2006. s. 42 ISBN-13:978-92-806-4035-9; ISBN-10:92-806-4035-6
  • UNICEF, 2000. Poverty Reduction Begins with Children, 2000. s. 50
  • UNICEF, 2001. Profiting from abuse, 2001. s. 39 ISBN: 92-806-3733-9
  • UNICEF, 2008. Children and AIDS: Country fact sheets, 2008. s. 155 ISBN: 978-92-806-4269-8
  • UNICEF/UNEP/WHO, 2002. Children in the New Millennium, 2002. s. 142 ISBN: 92-807-2065-1
  • ...