Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Analýza predajnosti a zisku spoločnosti pomocou dátových skladov OLAP - manažérsky informačný systém

«»
Prípona
.docx
Typ
analýza
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
4,9 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
42419
Posledná úprava
31.08.2013
Zobrazené
1 014 x
Autor:
jana.petarcikova33
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úvod
Cieľom zadania je vytvorenie analýzy predajnosti a zisku anonymnej spoločnosti, ktorá ponuka  25 produktov z piatich podskupín v troch predajniach na Slovensku. Touto analýzou, chceme ukázať, v ktorom období  bol zisk v jednotlivých predajniach najvyšší, a následne ktorý druh produktov robil tento zisk najvyšším. Táto analýza poslúži ako podklad pri vytváraní marketingového plánu spoločnosti.

1 Popis dát
Dáta, s ktorými budeme pracovať a analyzovať pomocou dátovej kocky, reprezentujúsledovanie predajnosti produktov vo fiktívnej spoločnosti, supermarkete. Supermarket predáva 25 produktov, ktoré sú ďalej hrubo kategorizované v piatich podskupinách a to: mäso, kolonial, drogéria, elektro a textil.Dáta boli vygenerované pomocou vlastného generátora dát. Vygenerovali sme 15 000 riadkov dát, ktoré obsahovali originálne ID. Predajnosť bola generovaná denne za obdobie necelých troch rokov. Pridali sme ďalšie časové údaje: 11kvartálov, k ním prislúchajúce mesiace a roky.

Po vygenerovaní dát hlavnej tabuľky, ďalším krokom je združenie a vytvorenie vedľajších tabuliek s vlastnými ID.Vlastné ID nám poslúžia na vytvorenie hlavnej tabuľky faktov, kde sabudú nachádzať už len hodnoty ID namiesto názvov a iných hodnôt hlavnej tabuľky. Vytvoríme akúsi hlavnú tabuľku s odkazmi na vedľajšie tabuľky, v ktorých sú potrebné hodnoty a názvy uložené. Tabuľka faktov nám poslúži pri vytváraní dátovej kocky, pri čom vedľajšie tabuľky budeme spájať do dimenzií.

Výhodou je mať čo najrovnomernejšie rozptýlené dáta, kvôli analýze. Môže sa stať pri riedkych dátach, že niektoré analýzy nebudú vykresľovať položky, čím analýzu skomplikujú. Je to možne odstrániť zvýšením počtov záznamov.  

Kľúčové slová:

analýza

manažérsky informačný systém

model

relačná databáza

multidimenzionálna dátová kocka



Obsah:
  • Úvod 6
    1 Popis dát 7
    2 Vytvorenie relačnej databázy 11
    2.1 Vytvorenie modelu relačnej databázy 11
    2.2 Aplikovanie modelu a naplnenie relačnej databázy 21
    3 Vytvorenie multidimenzionálnej dátovej kocky 28
    3.1 Vytvorenie prepojenia databázy a pracovného priestoru AWM 28
    3.2 Vytvorenie dimenzií v pracovnom priestore AWM 30
    3.3 Vytvorenie dátovej kocky 35
    3.4 Mapovanie na relačné zdroje 38
    3.5 Nahratie dát z relačnej databázy do dátovej kocky 41

Zdroje:
  • Vlastné zdroje