Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Vypracované otázky (Personálny manažment)

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
13 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
41436
Posledná úprava
26.01.2013
Zobrazené
1 239 x
Autor:
ebartokova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Uveďte a popíšte ciele personálného manažmentu
Personálny manažment: činnosť, ktorej pozornosť sa sústreďuje na zamestnancov (ľudské zdroje) a ktorá sa spolu s ostatnými funkčnými oblasťami manažmentu podieľa na dosiahnutí SYNERGICKÉHO EFEKTU: splnení cieľov zamestnancov i organizácie ako celku
Hlavný cieľ personálného manažmentu: -slúžiť tomu, aby bola organizácia výkonná a dosiahla konkurenčnú výhodu
AKO? zvyšovaním produktivity práce, lepším využitím: Ľudských zdrojov, Informačných zdrojov, Materiálnych zdrojov, Finančných zdrojov Ciele personálného manažmentu
Spoločenský cieľ: rešpektovanie požiadaviek a vplyvov spoločnosti, v ktorej organizácia pôsobí (cez zákony, normy vplýva na spoločnosť, zákonník práce -bez neho sa nepohne)
Osobné ciele: pomoc zamestnancom pri napĺňaní ich osobných cieľov, ktoré ovplyvnia ich výkonnosť a spokojnosť (osobné ciele v súlade s cieľmi organizácie poskytnutie zamestnancom postup, ....)
Funkčný cieľ: úroveň a náklady jednotlivých činností musia byť primerané konkrétnym podmienkam v organizácii (malo by byť zdôvodnené, akým spôsobom budeme obsadzovať pracovné miesta, hľadať najvhodnejšieho kandidáta na danú pozíciu,

2 .Uveďte načo sú zamerané základné úlohy personálného manažmentu
a) Zabezpečenie potrebného počtu zamestnancov v požadovanej profesijnej i kvalifikačnej štruktúre a v dynamickom súlade so strategickými cieľmi organizácie
b) Zosúladenie správania sa zamestnancov so strategickými cieľmi organizácie (zabezpečenie tzv. pozitívneho správania sa)

3. Subjekty personálného manažmentu
- vrcholový manažment -vymedzenie priestoru na strategické úvahy a rozhodnutia na všetkých riadiacich úrovniach
- personálny útvar -je to špecializované pracovisko na zabezpečenie koncepčných, metodicko-poradenských, operatívnych, evidenčných a rozborových prác pre potreby riadenia ľudí
- línioví manažéri -zodpovedajú za chod a ekonomické výsledky jednotlivých oddelení a je ich úlohou aj riadiť svojich zamestnancov
- zamestnanci -zastupovanie zamestnancov prostredníctvom príslušných odborových organ.
...

Kľúčové slová:

personálny manažment

ergonómia

teleworking

pružný pracovný čas

pracovné vzťahy

pracovné režimy

odmeňovanie

kariéra

adaptačný proces

zamestnanci



Obsah:
  • 1. Uveďte a popíšte ciele PM
    2. Uveďte načo sú zamerané základné úlohy PM
    3. Subjekty PM
    4. Varianty organizačného zabezpečenia PM
    5. Uveďte 5 úloh, ktoré plnia línioví manažéri
    6. Uveďte, čo je cieľom analýzy práce
    7. Uveďte, čo je cieľom projektovania pracovných miest
    8.Uveďte základné metódy projektovania pracovných miest
    9. Akými spôsobmi sa realizuje striedanie pracovných úloh:
    10. Akými spôsobmi môže prebiehať združovanie pracovných úloh:
    11. Čo je úlohou získavania zamestnancov
    12. Vymenujte 5 výhod, ktoré plynú pre org. keď sa rozhodne obsadiť voľné prac. miesta z interných zdrojov:
    13. 5 výhod pri obsadení prac. miesta z externých zdrojov
    14. Pri akej činnosti PM je vhodné použiť marketingové pravidlo AIDA:
    15. Uveďte, akými pomerovými ukazovateľmi je možné hodnotiť efektívnosť procesu získavania zamestnancov:
    16. Uveďte tri druhy kritérií výberu zamestnancov
    17. Vymenujte jednotlivé stupne procesu výberu zamestnancov
    18. Uveďte druhy výberových rozhovorov z hľadiska obsahu
    19.Uveďte druhy výberových rozhovorov z hľadiska formy
    20. Charakterizujte sekvenčný výberový rozhovor
    21. Rozmiestňovanie zamestnancov sa týka
    22. Vymenujte zložky adaptačného procesu
    23. Cieľom sociálnej adaptácie je
    24. Cieľom adaptácie na organizačnú kultúru je
    25. OUTPLACEMENT – riadenie odchodu zamestnancov
    26. Uveďte oblasti kvalifikačné prípravy zamestnancov
    27. Uveďte prístupy organizácii k vzdelávaniu a rozvoju zamestnancov
    28. Cyklus vzdelávania a rozvoja zamestnancov zahŕňa tieto aktivity:
    29. Uveďte možnosti hodnotenia efektívnosti vzdelávania
    30. Uveďte princíp hodnotenia pracovného správania
    31. Vymenujte jednotlivé etapy kariéry
    32. Charakterizujte etapu rozvoja a angažovanosti
    33. Riadenie kariéry je
    34. Charakterizujte politiku riadenia kariéry
    35. Vymenujte jednotlivé typy kotiev kariéry
    36. Uveďte metódy hodnotenia pracovného výkonu
    37. Charakterizujte checklist
    38. Hodnotenie porovnávaním môže prebiehať niekoľkým spôsobmi:
    39. Grafická hodnotiaca stupnica
    40. Na základe čoho možno posúdiť výkon zamestnanca
    41. Čo sa považuje za súčasť systému odmeňovania
    42. Organizácie sledujú v oblasti odmeňovania predovšetkým nasledujúce ciele
    43. Zamestnanci vyžadujú od systému odmeňovania
    44. Uveďte nástroje, ktoré sa využívajú pri tvorbe mzdového systému
    45. Uveďte základné skupiny zamestnaneckých výhod a služieb
    46. Uveďte aspoň 5 typov neštandardných pracovných režimov
    47. Uveďte 5 skupín pracovných vzťahov
    48. Charakterizujte pracovné prostredie
    49. Charakterizujte prvú generáciu pružného pracovného času
    50. Charakterizujte teleworkink
    51. Charakterizujte ergonómiu