Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Mediácia a probácia

«»
Prípona
.doc
Typ
študijný materiál
Stiahnuté
13 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
40596
Posledná úprava
01.10.2012
Zobrazené
1 196 x
Autor:
renata.hatalova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Konflikty - sú nevyhnutnou prirodzenou súčasťou života, nedá sa im vyhnúť v súkromnom ani v pracovnom živote, preto je potrebné vedieť sa s nimi vyrovnať, nájsť efektívny a kultivovaný spôsob ich riešenia. 

Strach a obavy - Z vecí, pre ktoré sa trápime, sa: 87 % nikdy nestane, 7 % sa skutočne stane a len pri 6 % môžete do istej miery ovplyvniť výsledok. To znamená že: väčšina vecí, pre ktoré sa trápime, sa nikdy nestane, na to nemálo vecí, ktoré sa stanú, máme taký malý vplyv, že sa neoplatí robiť si pre ne starosti a zbytočne sa trápiť. Strach nie je nič iné ako fyzická reakcia myslenia na následky, o ktoré nestojíte. Väčšina z toho, čoho sa obávate, sa aj tak nikdy nestane.

Ľudia sa zaujímajú predovšetkým o seba - každý človek sa omnoho viac zaujíma o seba ako o vás, preto ak sa s niekým rozprávate, hovorte o ňom, o svojich pocitoch rozprávajte, len ak vás na to vyzvú. Inými slovami, v zásade sa každý človek zaujíma predovšetkým o seba a o to, čo z toho môže mať on sám.

Zákon akcie a reakcie - je podvedomé, neodolateľné nutkanie vrátiť človeku, ktorý dáva, niečo, čo má rovnakú hodnotu ako to, čo sme dostali. Ak urobíte niekomu láskavosť, zvyčajne bude čakať na príležitosť, aby vám ju mohol odplatiť. Ak niekomu zalichotíte, nielenže vás bude mať rád, ale bude sa snažiť kompliment odplatiť. Ak si však budete držať odstup, okolie vás onálepkujete ako horenosa a bude sa k vám správať nepriateľsky.

Základy a zásady v komunikácii mediátora
- význam komunikačných a prezenčných zručností
- komunikačný štýl, prekonávanie bariér v komunikácii
- neverbálna komunikácia, transakčná analýza, asertivita, spätná väzba

Zvládanie krízových a konfliktných situácií
- charakteristika konfliktu
- zdroje konfliktných situácií
- fázy vývoja konfliktu
- stratégie riešenia konfliktov

Mediácia -– vyjednávanie založené na záujmoch
- história, princípy mediácie, civilná mediácia, trestná mediácia
...

Kľúčové slová:

konflikt

komunikácia

mediácia a probácia

mediátor

konfliktné a krízové situácie



Obsah:
  • 1. Základy a zásady v komunikácii mediátora
    2. Zvládanie krízových a konfliktných situácií
    3. Mediácia – vyjednávanie založené na záujmoch