Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

44 547   projektov
6 nových

Mediálne právo (vypracované bakalárske štátnicové otázky)

«»
Prípona
.doc
Typ
štátnicové otázky
Stiahnuté
29 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
18121
Posledná úprava
16.11.2011
Zobrazené
2 918 x
Autor:
badel23
Facebook icon
Detaily projektu
Popis:
Vypracované bakalárske štátnicové otázky z predmetu Mediálne právo pre 3. ročník Fakulty masmediálnej komunikácie:

Otázka č. 1 - Mediálne právo a jeho charakteristika

Pojem mediálne právo sa v našej teórií a praxi objavuje až po roku 1989 od kedy možno hovoriť o začiatkoch jeho kreovania v novodobej spoločnosti. Problematika mediálneho práva svojim predmetom úpravy zasahuje ako do práva súkromného, tak aj do práva verejného.
Na úvod treba uviesť, že z právneho hľadiska treba médiá chápať ako informačné prostriedky, ktorými sa umožňuje šírenie rôznych informácií, údajov, faktov, programov, autorských diel, úradných diel a prejavov. Týmto prostriedkom môžu byť printové (noviny, časopisy) alebo elektronické médiá (rozhlas, TV). Médiá nemajú právnu subjektivitu a nemôžu samostatne vystupovať v právnych vzťahoch. Za médiá konajú tie fyzické alebo právnické osoby, ktoré sú ich majiteľmi. Výnimku tvoria iba verejnoprávne médiá (rozhlas a TV), nktoré sú právnickými osobami vzniknutými na základe zákona (Zákon o Slovenskom rozhlase a z. o Slovenskej televízií), a ktoré momentom vzniku majú oprávnenie na vysielanie. Pri verejnoprávnych médiách je ich názov zhodný aj s názvom televízie (rozhlasu), pod ktorým vysiela.

Kľúčové slová:

mediálne právo

rozhlas

televizia

reklama

vysielanie

retransmisia



Obsah:
  • 1. Mediálne právo a jeho charakteristika
    2. Právne garancie slobody prejavu na Slovensku
    3. Právne postavenie vydavateľa, šéfredaktora a redaktorov
    4. Sloboda prejavu a právo na informácie
    5. Oprava nepravdivých údajov
    6. Ochrana fyzických osôb pri zásahu do ich práv vysielateľmi a vydavateľmi
    8. Vydavatelia a ich právne postavenie, práva a povinnosti
    9. Právna úprava reklamy v rozhlasovom a televíznom vysielaní (zákon o reklame).
    10. Internet a jeho právna úprava u nás – štátnicová otázka
    11. Vydávanie periodickej tlače
    12. Zriadenie, postavenie a úlohy slovenského rozhlasu
    14. Reklama a média
    15. Reklama alkoholických nápojov, porovnávacia reklama, reklama na tabak, zbrane a lieky
    17. Rada STV
    18. Práva a povinnosti PO a FO a štát. orgánov pri prevádzkovaní rozhlas. a tv. vysielania
    19. Rada pre vysielanie a retransmisiu
    20. Základné povinnosti prevádzkovateľa retransmisie
    21. Zodpovednosť za zneužitie slobody prejavu
    22. Vysielanie reklamy a telenákupu
    24. Práva a povinnosti žiadateľov a povinných osôb pri zverejňovaní informácií – Zák. č. 211/2000

Zdroje:
  • zákon č.211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe k informáciám
  • zákon č.147/2001 Z.z o reklame
  • Zákon č. 308/2000 o vysielaní a retransmisii
  • Zákon č. 81/1966 o periodickej tlači a o ostatných hromadných informačných prostriedkoch
  • zákon č. 254/91 o STV
  • zákon č. 255/91 o Slovenskom rozhlase