Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Manažérstvo kvality

«»
Prípona
.pdf
Typ
skriptá
Stiahnuté
39 x
Veľkosť
11,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
7219
Posledná úprava
15.01.2018
Zobrazené
4 369 x
Autor:
mike84
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vzdelávanie v problematike manažérstva kvalily v súčasnosti patri medzi aktivity mimoriadneho významu, či už v hospodárskej praxi, alebo v rôznych formách vzdelávacej sústavy. V dôsledku extrémnej orientácie hospodárskych organizácií na aplikáciu noriem ISO pri budovaní systému manažérstva kvality aj problematika vzdelávania je v podstate orientovaná týmto smerom, čo vedie k nedoceneniu manažérstva kvality ako vedného odboru nielen u absolventov rôznych vzdelávacích aktivít, ale aj u špecialistov v manažérstve kvalily. Popri spomenutej až nezdravej orientácii na aplikáciu noriem ISO a stotožňovaní u manažérstva kvality s touto aplikáciou svoju úlohu zohráva aj študijná literatúra, ktorá sa vo vzdelávaní v tejto problematike používa a ktorá je tiež zameraná na spomenutú problematiku noriem ISO. Študijných a literárnych prameňov v slovenskej reči, ktoré by manažérstvo kvality vysvetľovali v širších súvislostiach, je nedostatok. Vysokoškolská učebnica, ktorá sa Čitateľovi v rámci tejto publikácie dostáva do rúk, jc pokusom o odstránenie tohto nedostatku. Zároveň však treba podotknúť, že ako každá vysokoškolská učebnica je do značnej miery ohraničená rozsahom. Nevyhnutnou podmienkou pre pochopenie problematiky manažérstva kvality v plnej širke sú prednášky v rámci vyučovacieho procesu. Vydávanie vysokoškolských učebníc je v súčasnosti do značnej miery limitované finančnými prostriedkami. V tejto súvislosti nemožno nespomenúť, že táto učebnica bola vydaná vďaka porozumeniu, pochopeniu a finančnej podpore sponzorov, menovite Tatravagónke Poprad a.s. a Krajskej pobočke Prvej komunálnej banke v Trnave. Autori aj touto formou vyslovujú predstaviteľom týchto organizácií svoje poďakovanie.

Kľúčové slová:

Kvalita

manažérstvo kvality

porfólia

vedenie

komunikácia

ľudský faktor



Obsah:
  • OBSAH
    Úvod 3
    1 Manažérstvo kvality 5
    1.1 Kvalita výrobku 5
    1.2 Podstata manažérstva kvality 12
    1.3 Prístupy k manažérstvu kvality v USA a Japonsku 20
    1.4 TQM - Komplexné manažérstvo kvality 31
    2 Plánovanie kvality 43
    2.1 Všeobecne prístupy k plánovaniu kvality 44
    2.2 Podstata plánovania kvality 46
    2.3 Plánovanie kvality v normách ISO 51
    2.4 Štrukturalizácia plánov kvality podľa časového hľadiska 57
    2.5 Štrukturalizácia plánov kvality podľa organizačného hľadiska 61
    2.6 Štrukturalizácia plánov kvality podľa odberateľsko-dodávateľských reťazcov 66
    2.6.1 Zákaznícka orientácia 67
    2.6.2 Normalizácia a rozvoj procesov 77
    2.6.3 Rozvoj dodávateľov 85
    2.6.4 Katalóg otázok pre hodnotenie jednotlivých úrovni plánovania kvality 98
    2.7 Strategické plánovanie kvality 102
    2.7.1 Portfóliové metódy v strategickom plánovaní kvality 102
    2.7.2 Portfóliová matica kvality výrobku 114
    2.7.3 Portfóliová matica výrobného procesu 123
    2.7.4 Interpretácia portfóliových matíc 132
    3 Organizovanie kvality 139
    3.1 Podstata organizovania kvality 139
    3.2 Aktivity organizovania kvality podľa normy ISO 9000.2000 147
    4 Preverovanie kvality 171
    4.1 Podstata preverovania kvality 171
    4.2 Systémovo orientované preverovanie kvality 175
    4.3 Procesné orientované preverovanie kvality 179
    4.4 Výrobkovo orientované preverovanie kvality 182
    5 Manažérstvo kvality a ľudský faktor 189
    5.1 Úloha ľudského faktora v manažérstve a zabezpečovaní kvality 189
    5.2 Motivácia 194
    5.3 Vedenie (vodcovstvo) 202
    5.4 Komunikácia 205
    6 Nákladovo orientované manažérstvo kvality 209
    6.1 Podstata nákladovo orientovaného manažérstva kvality 209
    6.2 Model PAF 214
    6.3 Procesné orientované sledovanie nákladov na kvalitu 221
    7 Nástroje, metódy a techniky manažérstva kvality 235
    7.1 Sedem japonských nástrojov manažérstva kvality 235
    7.2 Štatistická regulácia výrobných procesov 238
    7.3 Štatistické preberanie 262
    7.4 Sledovanie schopnosti výrobných strojov a procesov dodržať stanovené požiadavky 272
    7.5 Vybrané metódy používané v predvýrobných etapách 278

Zdroje:
  • Asher, M.; Implementing TQM in Small and Medium Sized Companies, Technical Communications, Ltd. UK, 1992
  • Bestcrficld, D.H.: Quality Control, Prentice Hall International Hditions, USA, 1986
  • Crosby, P.: Quality is Free - the art of making quality certain, New York, McGraw Hill, 1979
  • Dale, B.G., Plunkett. J.J.: Managing quality , Philip Allan, London, 1990
  • Deming, W.E.: Out of crisis, Cambridge University Press, 1986, USA
  • Drucker, P.F.: Changing the world of the executive, London Heinemann, 1985
  • Feingenbaum,A.V.: Total Quality Control, NewYork, McGraw Hill, 1983
  • Chase, R.L.: Winning with quality - A practical approach to the development of a total quality strategy, UK, 1989
  • Ishikawa, K.: What is total quality control - the Japanese way, Prentice - Hall, USA, 1985
  • uran, J.M.: Jurans Quality Ckontrol Handbook, McGraw Hill, New York, 1988 ;I2{ Juran, J.M.: Juran on planning for quality, NewYork, The Free Press - A division of McMillan, 1988
  • Kotter, J.: The general managers, New York, Free Press, 1982
  • Linczényi, A.: Komplexné riadenie kvality, Bratislava, Práca , 1970
  • Linczényi, A.: Metódy kontroly spoľahlivosti výrobkov (spoluautor Doc.lng. A. Štrpka, CSc), Bratislava, Práca, 1971
  • Linczényi, A.: Inžinierska štatistika, Bratislava Alfa, 1973
  • Linczényi, A.: Základné otázky zabezpečovania akosti výrobkov, Bratislava, Práca, 1981
  • Massing, W.: Handuch der Qualitätssicherung, Carl Hanser Verlag, München, 1988
  • Mitra, A.: Fundamentals of Quality Control and Improvement, Prentice Hall, USA. 1998
  • Mutton, M. : Successfully Combining TQM with Business Process Reengineering, Proceedings of first World Congress for TQM. Chapman and Hall, UK, 1995