Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Eva Dreikursová - Adlerovská teória

«»
Prípona
.pdf
Typ
skriptá
Stiahnuté
22 x
Veľkosť
2,6 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
6148
Posledná úprava
15.08.2017
Zobrazené
1 755 x
Autor:
jeruslan
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Táto útla knižka je napísaná s cieľom predstaviť čitateľovi v zjednodušenej a zhustenej forme základné princípy adlerovskej psychológie. Potrebu takejto publikácie vyjadrilo mnoho ľudí, lebo hoci sa na prvý pohľad adierovská teória javí jednoduchou, pri bližšom skúmaní je zrejmá jej obrovská hĺbka. Kurzy adlerovskej teórie sa ukázali byť veľmi prospešné pre praktikov v mnohých oblastiach a ich absolventi upozornili na potrebu prehľadného úvodu do tejto problematiky.

Ponúkaná kniha je založená hlavne na sérii prednášok z adlerovskej teórie na letnej škole Rudolfa Dreikursa, sponzorovanej Medzinárodným výborom adlerovských letných škôl a inštitútov (ICASSI), konanej v rakúskom Bad Gasteine v lete 1982

Kľúčové slová:

Eva Dreikursová

Alferd Adler

účelové správanie

spolupatričnosť

svedomie

emócie

psychopatológia

cit menejcennosti

nadradenosť



Obsah:
  • Predslov
    Predslov k slovenskému vydaniu
    Úvod
    Cit spolupatričnosti a účelové správanie
    Odvaha, cit menejcennosti a úsilie po nadradenosti
    Súkromná logika, zdravý rozum a životný štýl
    Rodinná konštelácia a súrodenecké vzťahy
    Rané spomienky, psychológia využitia, vedomie a nevedomie
    Emócie, svedomie a city viny
    Prirodzené a logické dôsledky, psychopatológia a poradenstvo
    Alfred Adler a jeho psychológia (Daniela Čechová)
    Zoznam použitej literatúry

Zdroje:
  • Adler, A. : What life should mean to you. New York: Putnam Books, 1985.
  • Adler, K. A.: Depression in the light of Individual Psychology. Journal of Individual Psychology, 1961,17,56-67.
  • Bottome, P. : Alfréd Adler: A portrait from life. New York: Vanguard Press, 1957. (Pôvodne publikované v 1939).
  • Dreikurs, R.: Thefourgoals of the maladjusted child. Nervous Child, 1947,6, 321-328.
  • Dreikurs, R.: The challenge ofparenthood. New York: Hawthorn, 1948.
  • Dreikurs, R. : Fundamentals of Adlerian psychology. Chicago: Alfréd Adler Inštitúte, 1953.
  • Dreikurs, R.: Psychology in the classroom. New York: Harper, 1957.
  • Dreikurs, R. : The psychological uncertainty principle. Topical Problems in Psychotherapy, 1963,4,23-31.
  • Dreikurs, R.: Guiltfeelings as an excuse. In R. Dreikurs (Ed.), Psychodynamics, psychotherapy, and counseling. Chicago: Alfréd Adler Inštitúte, 1967.
  • Dreikurs, R.: Grundbegriffe der Individualpsychologie. (Upravené vydanie knihyFundamentals of Individual Psychology). Stuttgart: Ernst Klett, 1969.
  • Dreikurs, R.: Social equality: The challenge of today. Chicago: Alfréd Adler Inštitúte, 1983. (Pôvodne publikované v 1971).
  • Dreikurs, R., & Cassel, P. : Disciplíne without tears. New York: Hawthorn,1972.
  • Dreikurs, R., Grunwald, B. B., & Pepper, F. C. : Maintaining sanity in the
  • classroom: lllustratedteachingtechniques. Druhé vydanie. New York: Harper & Row, 1982. .
  • Dreikurs, R., & Mosak, H. H.: The life tasks I. Adler's three tasks. Individual psychologist, 1966,4,18-22.
  • Dreikurs, R., & Mosak, H. H.: The life tasks II. The fourth life task. Individual Psychologist, 1967,4, 51-56.
  • Dreikurs, R., & Soltz, V.: Children: The challenge. New York: Hawthorn, 1964.
  • Ferguson, E. D. : The effect of sibling competition and alliance on level of aspiration, expectation, and performance. Journal of Abnormal and Social Psychology, 1958,56,213-222.
  • Ferguson, E. D. : The use of early recollections in assessing life style and diagnosting psychopathology. Journal of Projective Techniques and Personality Assessment, 1964,28,403-412.
  • Ferguson, E. D.: Adlerian psychology, Social Interest, and motivation theory.
  • In T. Reinelt, Z. Otálora, & H. Kappus (Eds.): Die Begegnung der
  • lndividualpsychologiemitanderenTherapieformen.(Theencounteroflndividual
  • Psychology with otherformsoftherapy). Munich: Reinhardt, 1984.
  • McClelland, D. C.: Risktaking in children with high and low need for achievement.
  • In J. W. Atkinson (Ed.): Motives in fantasy, action, and society. New York: VanNostrand, 1958.
  • McClelland, D. C.: The achieving society. New York: Van Nostrand, 1961.
  • McClelland, D. C.: What is the effect of achievement motivation training in the
  • schools ? In D. C. McClelland & R. S. Steele (Eds.): Human motivation: A bookof readings. Morristown, NJ: General Learning Press, 1973.
  • Mosak, H. H.: Early recollections as a prqjective technique. Journal of Projective Techniques, 1958,22,302-311.
  • Mosak, H. H., & Dreikurs, R.: The life tasks III. The fifth life task. Individual Psychológ ist, 1967, 5,16-22.
  • Murray, H.: Explorations in personality. New York: Oxford University Press, 1938.
  • Orgler, H.: Alfréd Adler: The man and his work, triumph over the inferiority complex. (4. vyd.). London: Sodgwick and Jackson, 1973.
  • Piaget, J.: The origin of intelligence in the child. London: Routledge, 1953.
  • Piaget, J.: The chilďs construction of intelligence. London: Routledge, 1955.
  • Shulman, B.: Essays in schizophrenia. Baltimore, MD: Williams & Wilkins, 1968.
  • Shulman, B., & Mosak, H.: Variouspurposesofsymptoms. Journal of Individual Psychology, 1967,23,79-87.
  • Sicher, L.: Education forfreedom. American Journal of Individual Psychology, 1955,11,97-103.
  • Way, L.: Adler's plače in psychology: An exposition of Individual Psychology. New York: Collier, 1962. (Pôvodne publikované v 1949).
  • Wiener, N. : Time, communication, and the nervous systém, In L. K. Frank (Ed.), Teleological mechanisms. Annals of the New York Academy of Science, 1948,50,187-278