Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Základy regionalizácie v cestovnom ruchu

«»
Prípona
.docx
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
0 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
44026
Posledná úprava
18.02.2014
Zobrazené
1 043 x
Autor:
lenka.elenkova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Keďže pojem regionalizácia a s ňou súvisiace ďalšie pomenovania sa nedajú definovať jednou poučkou či pár slovami, v tejto práci som sa preto snažila vybrať tie najvhodnejšie definície a charakteristicky pojmov, ktoré úzko súvisia s regionalizáciou cestovného ruchu.
CESTOVNÝ RUCH: Cestovný ruch ako odvetvie spoločenskej činnosti sa začal formovať koncom 19. a začiatkom 20.storočia. Novodobý cestovný ruch vznikol v období priemyselnej revolúcie vo vyspelých štátoch ako dôsledok technického, ekonomického a sociálneho rozvoja. Vznik a rozvoj novodobého cestovného ruchu predpokladá:
- možnosť slobodného pohybu ľudí. CR nemohol vzniknúť napr. vo feudalizme, kde bol nevoľník závislí od svojho pána
- existenciu primárnej ponuky ( prírodné a kultúrne podmienky), ktorá je základom tvorby prouktu ako predmetu spotreby v CR
- taký stupeň technického, ekonomického a sociálneho rozvoja, ktorý má za následok:
a. postupné skracovanie fondu pracovného času a predlžovanie mimopracovného času, ktorý môže obyvateľstvo slobodne využívať
b. taký stupeň uspokojenia základných životných potrieb, keď vzniká možnosť uspokojovať aj menej nevyhnutné (kultúrne) potreby, kam zaraďujeme aj potreby uspokojované v cestovnom ruchu
c. výstavbu potrebných, dopravných, ubytovacích, pohostinských, športovo- rekreačných a ďalších zariadení pre CR

Kľúčové slová:

región

regionalizácia

cestovný ruch

predpoklady

geografia



Obsah:
  • Cestovný ruch
    Definícia
    Región
    Regionalizácia
    História regionalizácie v ČSR
    Slovenská republika z hľadska regiónov ČR
    Súčasné problémy regionalizácie ČR

Zdroje:
  • Geografia cestovného ruchu Slovenska, Jozef Lopušný, 101 strán Univerzita Mateja Bela, občianske združenie ekonómia BB, ISBN: 80-8055-548-6, 2001