Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Podprahová reklama

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
2 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
40052
Posledná úprava
16.04.2012
Zobrazené
1 288 x
Autor:
tinushka
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Pojem reklama sa v ľudskej spoločnosti vyskytuje už od nepamäti, a tak, ako sa vyvíjal obchod, služby a ekonomika vo všeobecnosti, tak sa vyvíjala aj reklama. Od najstarších nápisov na budovách, ktoré informovali okoloidúcich na obchodných cestách, kde sa dá čo kúpiť, cez vynález litografie, ktorý zabezpečoval vznik, rozvoj a šírenie reklám až po radikálny rozvoj marketingu v súčasnosti.

Vo všeobecnosti majú reklamy za úlohu informovať o ponuke, druhou funkciou je príjemcu zaujať a vytvoriť u neho predstavu, že pozná jeho potreby a tak ho motivovať k želanej činnosti. Treťou funkciou je samotná výzva ku kúpe daného produktu. Dnes sa s reklamou stretávame dennodenne a všade – vnucujú sa nám na plagátoch, billboardoch, reklamných tričkách, v rozhlase, na internete alebo v televízii. Dnešná konzumná spoločnosť nás pohltila neskutočným množstvom informácií a čoraz viac sa snaží do nás pomocou reklám hustiť, presviedča nás aký je ten ich výrobok skvelý a ako nám zlepší a uľahčí život. Namiesto toho, aby zákazníkovi poskytla zorientovať sa v širokej ponuke tovarov a služieb a ponúkla mu možnosť výberu sa reklama snaží „apelovať na city a psychiku a predať výrobok, ktorý recipient v skutočnosti možno ani nepotrebuje.

Kľúčové slová:

podprahová reklama

podprahové vnímanie

sexuálne motívy v reklamách



Obsah:
  • Podprahová reklama
    Súčasný experiment
    Prípady odhalenia podprahovej reklamy v minulosti
    Filmový a televízny priemysel
    Hudobný priemysel
    Ďalšie sexuálne motívy v reklamách
    Motívy strachu v reklamách
    Použitá literatúra

Zdroje:
  • Obrátilová, A. 2011. Podprahové vnímání jako princip reklamního sdělení nových médií.
  • Michalková, V. 2007. Reklamný útok na podvedomie.
  • ...