Popis:
Každý jedinec od narodenia žije v spoločnosti iných ľudí, je členom istej spoločnosti, zo spoločnosti jedinec preberá jazyk, „náhľady, postoje“, preberá spôsoby správania, hodnotový systém. Skúmajúc správanie jedincov môžeme identifikovať spoločnosť z ktorej prichádzajú. Človek sa stáva súčasťou spoločnosti, no zároveň sám na ňu pôsobí. Niekedy však dieťa nemá šťastie vyrastať v prostredí ktoré na neho priaznivo pôsobí a je dostatočne podnetné pre jeho rozvoj.
Kľúčové slová:
socialna praca
socialna pedagogika
dieta zo socialne znevyhodneneho prostredia
disfunkcna rodina
Zdroje:
- KOSOVÁ, B. a kol.: Rómske etnikum- jeho špecifiká a vzdelávanie. Zborník príspevkov
- z pracovného seminára v Tatranskej Lomnici 2004. Banská Bystrica, PF UMB 2004. ISBN
- 80-8083-024-X.
- KOSOVÁ,B.1999. Individuálny prístup vo výchove a vzdelávaní. In: Naša škola č.1.
- PRUCHA J., WALTEROVÁ E., MAREŠ J.: Pedagogický slovník. Praha: Portál, , 2003, 4. vydanie. 322 s. ISBN 80-7178-772-8
- PRŮCHA, J.: Vzdělávání a školství ve světe. Praha: Portál,1999.
- 245/2008 Z. z. - Zákon o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov (čiastka 96/2008)
- Výchova a vzdelávanie detí zo sociálne znevýhodneného prostredia
- 3. oddiel §107