Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Charakteristika značky Škoda

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
12 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
13849
Posledná úprava
10.08.2021
Zobrazené
2 431 x
Autor:
silviismpo
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Značka Škoda ( Obchodná značka spoločnosti Škoda Mladá Boleslav)
Vznik spoločnosti a počiatky založenia

O vznik spoločnosti Škoda sa zaslúžili dvaja páni a to knihkupec Vaclav Klement a mechanik Václav Laurin, ktorích dala do kopy myšlienka vyrábať bicykle. Laurin totiž už vyrábal bicykle v Turnove a to isté chcel skúsiť v Mladej Boleslavi. Obával sa však skúseného tamojšieho obchodníka Klementa o ktorom sa hovorilo že chce podnikať v tom istom obore. Obaja pani sa veľmi skoro stretli a dohodli sa na vzniku firmy Laurin & Klement. V roku 1895 začali v prenajatej dielni opravovať a napokon vyrábať aj bicykle. Podnikanie ďalej napredovalo a tak bola v roku 1898 postavená malá továreň.

V tom istom roku si Klement priniesol z Paríža malý motocykel Werner, ktorý sa snažili obaja nadšenci prekonštruovať. Už v roku 1899 továren ponúkala dva typy motorových dvojkoliek, ktoré firma úspešne vyvážala do Nemecka, Británie. Motocykle Slávia sa licenčne vyrábali dokonca aj vo Francúzsku a v Nemecku. V roku 1905 firma po prvý krát predstavila verejnosti automobil Voituretta, ktorý sa stáva hneď uspechom.

Vznik značky Škoda

V roku 1907 bola zrušená výroba motocyklov, firma sa zmenila na akciovú spoločnosť a došlo k rozšířenou závodu. Po skončeni I.svetovej vojny, korá značne obmedzila výrobu, sa obchodné styky popretrhávali, a krajiny do ktorých smerovala vačšina vyrobkov boli vyčerpané vojnou. Zložite obdobie pomohli prekonať motorové pluhy, nákladné automobily a autobusy, avšak hlavný výrobný program výroba osobných automobilov stagnoval. Lídrami v tomto segmente boli konkurenti a to Praga a Tatra, s malými lacným automobilmi. V roku 1924 je predaj firmy československému strojárenskému koncernu. Firma tak prechádza v nasledujúcom roku pod koncern Škodových závodov v Plzni (samostatná činnosť od roku 1869) a v roku 1925 firma získava meno Škoda.
...

Kľúčové slová:

Škoda

značka Škoda

charakteristika značky

Klement

Laurin

bicykel

marketing

reklama

dizajn

bicykel

motocykel

auto

automobil

vznik značky

automobilka

logo

firemné logo



Obsah:
  • Úvod
    Značka Škoda ( Obchodná značka spoločnosti Škoda Mladá Boleslav)
    Vznik spoločnosti a počiatky založenia
    Vznik značky Škoda
    Presadenie sa na trhu a prvé začiatky
    Tempo udávania a rastu
    Marketing, reklama, dizajn
    Filozofia dizajnu
    Reklamná kampan - Fabia II generácie (obrovský koláč)
    Reklamná kampaň- Škoda Roomster
    Marketing automobilky Škoda
    Vývoj loga spoločnosti, nazvy produktov
    Logo spoločnosti
    Záver
    Použité zdroje

Zdroje: