Popis:
		Médiá sú v súčasnosti súčasťou života takmer celej spoločnosti. V priebehu niekoľkých desaťročí výrazne zasiahli do individuálneho, skupinového i spoločenského života takmer na celom svete. Označujú sa za dôležitý nástroj socializácie človeka. Majú podiel pri preberaní modelov správania, vzorov, spoločenských noriem a pod. Vo všeobecnosti prevažuje vnímanie médií ako zdroja informácií a zábavy. Dnes však vieme, že okrem pozitívnych funkcií (rozširovanie poznania, vzdelania, možnosti relaxu...) majú i funkcie negatívne (čím máme na mysli najmä tie mediálne obsahy, ktoré by mohli ohroziť psychický a morálny vývin detí a mladistvých, predovšetkým obsahy zamerané proti ľudskosti, morálke i viere: obsahy s agresívnym nábojom, obsahy podporujúce nenávisť, intoleranciu, rasizmus, konzumizmus, materializmus, sebectvo, sexuálnu neviazanosť, a pod.). Aj napriek dlhým desaťročiam odborných výskumov sa však diskusie o negatívnych účinkoch médií a predovšetkým televízie neprestali pohybovať na príliš širokom názorovom spektre s tendenciou k extrémnym postojom. Hysterické škandalizovanie a moralizovanie na jednej strane a bagatelizovanie na strane druhej k pochopeniu celej problematiky určite neprispieva.
Ako je to však s agresivitou? Do akej miery vplývajú médiá na jej rozvoj a pôsobenie?
		
        
    
    Kľúčové slová:
		
		  		  Agresivita
		  		  médiá
		  		  reklama
		  		  Teórie agresivity
		  		  Deti a médiá
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- Úvod
 Agresivita
 Charakteristiky agresivity
 Teórie agresivity
 Agresia ako pud
 Agresivita ako naučená reakcia
 Agresia v reklame
 Sledovanie násilia
 Deti a médiá
 Elektronické hry a agresia
 Záver
Zdroje:
		    
		    		    - Antier, E. (2004). Agresivita dětí. Praha: Portál.
- Atkinson, R.L. (2002). Psychologie. Praha: Portál.
- Hanuláková, E. (2002). Reklama a etika. Bratislava: Eurounion
- Hayesová, N. (1998). Základy sociální psychologie. Praha: Portál.
- Horňáková, S. (2001).Vplyv násilia v elektronických médiách na deti a mládež a potreba mediálnej výchovy k mediálnej gramotnosti(dizertačná práca). Ľublin: KUL.
- Howard, G. (2007). How computer games help children learn. Teacher Magazine,18,5. 
- Nakonečný, M.(1999). Motivace lidského chováni. Praha: Academia. 
- Řičan, P. (1995). Agresivita a šikana medzi dětmi. Praha: Portál.
- Suchý, A. (2006). Mediální zlo - mýtus, nebo realita? Rodina a škola, 9.
- Šimanovský, Z. (2002). Hry pro zvládaní agresivity a neklidu. Portál: Praha
- Těthalová, M. (2007) Děti napodobují televizní násilí. Informatorium, 2.
- Vaculík, M. (1999). Elektronické hry a agrese. Československá psychologie, 43, 5, 422-432