Obchodné reťazce na slovenskom trhu
Popis:
Dôvodov prečo som si vybrala ako tému svojej seminárnej práce práve tému Obchodné reťazce na slovenskom trhu je hneď niekoľko. V prvom rade je mi táto téma veľmi blízka keďže sa priamo týka mňa samotnej aj celej mojej rodiny. Vo svojej seminárnej práci podrobne opisujem svetlé aj tienisté stránky obchodných reťazcov ich predátorské praktiky, ale aj množstvo pozitív ,ktoré ľudom ale aj širšiemu okoliu prinášajú. Sama spolu s rodinou som mala tú česť okúsiť obe stránky reťazcov. Na jednej strane sme pocítili falošné praktiky, moc a monopolnú silu týchto reťazcov, ktoré priviedli do úzkych nie len našu firmu ale aj mnoho ostatných nachádzajúcich sa v užšom aj širšom okolí ,taktiež prispeli k väčšej kriminalite v okolí nákupného centra, ale aj obydlí nachádzajúcich sa v okolí tohto centra. Na druhej strane sme mali možnosť pocítiť množstvo výhod, ktoré nákupné centrum vo vašom okolí prináša a to cez pracovné príležitosti až po zvýšenie hodnoty všetkých okolitých budov.
Vo svojej seminárnej práci poukazujem na obe stránky a je len na šikovnosti jedinca či ich dokáže využiť vo svoj prospech, alebo to bude naopak.
Kľúčové slová:
Obchodné reťazce
Koncentrácia obchodnej sily
charakteristika obchodných reťazcov
Obchodné reťazce na Slovensku
Zdroje:
- • Nové pravidlá hospodárskej súťaže, Bednář J., Ekonom 37/2005
- • Okrúhly stôl k problematike kúpnej sily, OECD, Riaditeľstvo pre finančné, menové
- a hospodárske záležitosti, Komisia pre súťažné právo a politiku. Október 2004.
- • Informácie obchodno-ekonomického oddelenia Veľvyslanectva SR v Lisabone
- • Praktiky obchodných reťazcov vo svetle práva. Prof.JUDr.Jozef Bejček,CSc., PAP 3/2006
- • Materiály Slovenského protimonopolného úradu
- • Materiály Slovenského združenia pre značkové výrobky
- • Regulácia činnosti obchodných reťazcov v rámci hospodárskej súťae (prevzaté poznatky overené praxou), Ing. Wallner Karol CSc.
- Odborné články v tlači
- • Národná obroda, 16.8.2007: Cenová vojna supermarketov o insolventného spotrebiteľa.
- • Trend 22/2008: Kým donedávna diktovali výrobcovia obchodu, v súčasnosti sa karta obracia
- • Trend 22/2008: Globalizácia obchodu postupuje, nevyhýba sa ani Slovensku..
- www.etsi.org/handbook/comp_law.html
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.