Popis:
		Psychológia učenia -  zaoberá sa základnými problémami učenia z aspektu pedagogickej psychológie.
Učenie v širšom zmysle slova a užšom zmysle slova
V širšom zmysle -  ide o aktívne prispôsobovanie sa organizmu svojmu prostrediu formou zmeny správania, pričom v tomto procese si organizmus osvojuje individuálnu skúsenosť do ďalšieho života a zúročuje ju. 
V užšom zmysle – súvisí s tým, ako si predstavujeme štandardne uženie. Je to zámerné a systematické nadobúdanie vedomostí,  zručností, foriem správania, návykov. Prebieha hlavne pomocou učiteľov, vychovávateľov, riadením, usmerňovaním, kontrolou.
Druhy učenia:
1.podmieňovanie – sú dva druhy podmieňovania:
a)	klasické – pavlovovské – rozdiel: sa hneď po podmienenom podnete (zvonček, svetlo – potrebuje podmienku k tomu, aby pes začal slintať) objavuje nepodmienený podnet (potrava – pri nej začne pes slintať). Aktivita je na strane experimentátora. 
b)	inštrmentálne – skinerovské – myš sa musí naučiť stláčať páčku, až potom nastane posilnenie. Aktivita je na strane subjektu,  ktorý sa učí.
rozdiel v aktivite subjektu. 
		
        
    
    Kľúčové slová:
		
		  		  Pedagogika
		  		  psychológia
		  		  memorovanie
		  		  učenie