Popis:
		Marketing - pojem, ktorý pochádza z angličtiny (TRHOVANIE)
Trhovanie sa v ekonomickej teórii chápe ako orientácia na trh, jeho potreby a požiadavky.
Kedže firma plní potreby zákazníka, zároveň napĺňa svoje strategické ciele (poslanie).
Marketing vznikol v USA v roku 1910 v dôsledku krízovej situácie - NADVÝROBY, kedy sa vyrábalo veľa a predávalo menej.
Marketing - manažérsky proces (riadiaci proces), ktorý zodpovedá za vyhľadávanie, uspokojovanie potrieb alebo požiadaviek zákazníkov a to takým spôsobom, pri ktorom firme vzniká zisk.
Marketing môžeme chápať ako:
a) marketing ako súbor hodnôt, noriem, postojov, kultúry.
b) Marketing ako funkcia, sústava činností
V podstate je marketing zodpovedný za vyhľadávanie, prijímanie a uspokojovanie potrieb zákazníkov a teda marketing utvára zisk.
„Byť marketingovo orientovaný“ - predstavuje dobre vypracovanú a zakotvenú filozofiu firmy, ktorou sa musia riadiť všetky zložky organizácie, alebo celej firmy, to znamená, že musí platiť pre všetky úseky v organizácii, nie len pre pracovníkov na marketingovom oddelení.
		
        
    
    Kľúčové slová:
		
		  		  marketingova komunikacia
		  		  reklama
		  		  PR
		  		  marketing
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- Zisťovanie, anticipácia a uspokojovanie potrieb zákazníkov
 Marketingový mix
 Komunikačný mix
 Historické vývojové fázy marketingu
 Marketingové prostredie
 Marketingový informačný systém (MIS)
Zdroje:
		    
		    		    - zaklady marketingu - dudinska
- marketingova komunikacia - foret