Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Marketing (vývoj marketingu, rozdelenie marketingu)

«»
Prípona
.docx
Typ
prednášky
Stiahnuté
11 x
Veľkosť
8,9 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
41420
Posledná úprava
20.01.2013
Zobrazené
1 849 x
Autor:
tothova.judita
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Teoretické základy marketingu
1.1 Obsah a podstata marketingu Marketing je spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú.

Definícia vychádza z nasledujúcich zákl. pojmov:
1.) potreby – ľudská potreba je stav pocižovaného nedostatku
2.) želania – ľudské želania reprezentujú formu ľudských potrieb
3.) dopyt
4.) produkt – človek uspokojuje svoje potreby prostredníctvom produktov
5.) výmena a transakcia – výmenou sa rozumie ľudská činnosť, ktorou možno požadovaný produkt získať za protihodnotu; poznáme barterovú transakciu a peňažnú transakciu
6.) hodnota, náklad a spokojnosť – hodnota produktu znamená schopnosť produktu uspokojiť súhrn potrieb; spotrebiteľ sa snaží vybrať taký produkt, ktorý za rovnakú cenu maximalizuje jeho spokojnosť
7.) trh – je zoskupenie existujúcich a potenciálnych kupujúcich produktu;
8.) podnik – je organizácia, ktorej poslaním je dodávať produkty na trh v optimálnych podmienkach rentability a ktorá má svoje poslanie, zdroje a kompetencie

Kľúčové slová:

čo je marketing

marketingové koncepcie

strategický marketing

marketingové prostredie

business-to-business marketing



Obsah:
  • Marketing
    Marketing ako 3-stupňová kategória
    Filozofia marketing management
    Marketing na začiatku 21. St
    Strategický marketing
    Strategický plán
    Marketingové prostredie
    Marketing a spoločnosť: spoločenská zodpovednosť a marketingová etika
    Spotrebiteľské trhy
    Rozhodovací proces kupujúceho
    Charakteristiky B2B trhov
    Nákupné správanie organizácií
    Získavanie sekundárnych informácií
    Definícia trhu
    Metóda testovacieho trhu
    Spotrebiteľské trhy
    Marketingový výskum