Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

44 546   projektov
1 nových

Vypracované otázky - Pedagogická psychológia

«»
Prípona
.doc
Typ
poznámky
Stiahnuté
83 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
5430
Posledná úprava
02.10.2017
Zobrazené
9 357 x
Autor:
sarinka
Facebook icon
Detaily projektu
Popis:
1. Vznik pedagogickej psychológie ako vednej disciplíny
- s uzákonením povinnej školskej dochádzky r. 1869 - Mária Terézie
- prvá učebnica č. 1884 - Mayer - „Pedagogická psychológia“
- r. 1913 - Šustal - „Pedagogická psychológia“
- r. 1936 - Jurovský - „Pedagogická psychológia“
2. Postavenie pedag. psychológie v systéme psychologických vied
• veda o výchove
• patrí do sústavy vied o spoločnosti a človeku
• úzko spojená s praktickou výchovou
• zaoberá sa prípravou dorastu pre budúci život a celoživotným vzdelávaním každého človeka
3. Systém pedagogickej psychológie
- Všeobecné otázky pedagogickej psychológie : týkajúce sa predmetu, vzťahu, metód PP
- Špeciálne otázky pedagogickej psychológie - Psychológia učenia a vyučovania
- Psychológia výchovy
4. Predmet pedagogickej psychológie
Pedagogická psychológia je špeciálna veda o psychologických zákonitostiach výchovno - vzdelávacieho procesu a je hraničnou vedou medzi pedagogikou a psychológiou. Patrí medzi psychologické vedy a pomáha praktickej oblasti.

Užšie ponímanie PP - pedagogická psychológia má skúmať zmeny v psychike žiaka pod vplyvom výchovy a vzdelávania.
Širšie ponímanie PP - je to veda o psychologických zákonitostiach výchovno-vzdelávacieho
procesu, ktoré sa uskutočňuje nielen v školách ale aj v mimoškolských zariadeniach.

Kľúčové slová:

Metódy pedagogickej psychológie

zákony učenia

druhy učenia

vývin názorov

podmienky učenia

osobnosť učiteľa

problémové správanie



Obsah:
  • 1. Vznik pedagogickej psychológie ako vednej disciplíny
    2. Postavenie pedag. psychológie v systéme psychologických vied
    3. Systém pedagogickej psychológie
    4. Predmet pedagogickej psychológie
    5. Vývin názorov na predmet
    6. Vzťah pedagogickej psychológie k iným psychologickým disciplínam a k pedagogike
    7. Metodologické otázky pedagogickej psychológie
    8. Postup pri vedeckom výskume
    9. Kritéria vedeckého postupu
    10. Charakteristika výskumných metód
    11. Psychológia učenia
    11. Druhy učenia
    11. Zákony učenia
    12. Podmienky učenia
    13. Tvorivosť (kreativita)
    14. Výkonnosť a únava žiaka vo vyučovacom procese
    15. Vplyv organizácie školskej práce na výkonnosť
    16. Vplyv psychických stavov na výkonnosť
    17. Psychologické funkcie skúšania a hodnotenia žiakov
    18. Osobnosť učiteľa
    19. Interakcia medzi učiteľom a žiakom
    20. Psychologické otázky výchovy
    21. Výchovne problémové správanie