Popis:
		Dokument obsahuje vycuc z knihy. Je vhodny ako materiál k príprave na skúšku.
1. Definovanie personálneho manažmentu
Personálny manažment sa najčastejšie definuje ako činnosť, ktorej pozornosť sa sústreďuje na zamestnancov – ľudské zdroje a ktorá sa spolu s ostatnými funkčnými oblasťami manažmentu podieľa na dosiahnuti synergického efektu – splneni cieľov zamestnancov i organizácie ako celku. 
Táto činnosť je záležitosťou všetkých manažérov a vedúcich timov. Úlohou personalistov je túto činnosť zdokonaľovať, rozvijať, poskytovať rady a služby.
Toto chápanie je blizke viacerým autorom, vnimajúcim riadenie personálu ako činnosť, ktoré  „zahŕňa všetky manažérske rozhodnutia a postupy, ktoré priamo ovplyvňujú ľudi alebo ľudské zdroje pracujúce v organizácii“. Ďalši autori definujú riadenie personálu ako „súhrn programov, funkcii a činnosti, ktoré sú navrhnuté, aby maximalizovali ciele zamestnancov a organizácie“.
Personálny manažment predstavuje strategický a premyslený logický pristup k riadeniu personálu, ktorý sa individuálne a kolektivne podieľa na efektivnom plneni cieľov organizácie.
Hlavným cieľom personálneho manažmentu je dosiahnúť úspech a konkurenčnú výhodu prostrednictvom strategického rozmiestňovania schopných a oddaných zamestnancov, a to na základe integrovanej sústavy kultúrnych a personálnych postupov.
...
2. Strategický personálny manažment
Strategický personálny manažment možno vo všeobecnosti chápať ako určitý pristup k riešeniu dlhodobých záležitosti v oblasti ľudských zdrojov, ktorý je súčasťou strategického riadenia organizácie, a preto musi vychádzať z tohto kontextu.
Podstata a význam strategického personálneho manažmentu
Cieľom strategického personálneho manažmentu je zabezpečiť správne nasmeraovanie vzájomne previazaných programov i praktických postupov na riešenie dlhodobých záležitosti týkajúcich sa ľudi, ako aj návod na úspešné konanie podporujúce stratégiu organizácie.
C. Hendry a A. Pettigrew poukazujú na štyri významy strategického personálneho manažmentu:
- využivanie plánovania
- premyslený pristup k vytváraniu a riadeniu personálnych systémov, založený na politike zamestnávania ľudi a stratégii pracovnej sily a často podložený „filozofiou“
- zladenie aktivit a politiky personálneho riadenia s určitou explicitnou stratégiou organizácie
- chápanie ľudi v organizácii ako „strategického zdroja“ na dosiahnutie „konkurenčnej výhody“
Proces strategického personálneho manažmentu.
Východiskom strategického personálneho manažmentu sú stratégie organizácie vyjadrujúce postupy a činnosti, ktorými chce manažment organizácie dosiahnúť výkon zodpovedajúci strategickým cieľom...
		
        
    
    Kľúčové slová:
		
		  		  personálny manažment
		  		  strategický personálny manažment
		  		  personálne plánovanie
		  		  vytváranie pracovných miest
		  		  výber zamestnancov
		  		  vzdelávanie a rozvoj zamestnancov
		  		  organizačná kultúra
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- 1. Definovanie personálneho manažmentu
 Úlohy a funkcie personálneho manažmentu
 Vývoj personálneho manažmentu
 Subjekty personálneho manažmentu
 Varianty organizačného zabezpečenia personálneho manažmentu
 2. Strategický personálny manažment
 Proces strategického personálneho manažmentu
 3. Personálne plánovanie
 Podstata a význam personálneho plánovania
 Metódy predpovedania celkovej potreby zamestnancov
 Predpovedanie budúcich vnútorných ľudských zdrojov
 4. Analýza práce a vytváranie pracovných miest
 Informácie na analýzu práce
 Projektovanie /návrh/ pracovných miest
 5. Ziskavanie zamestnancov
 Faktory súvisiace s pracovným miestom
 Inzercia
 Vývesky, letáky
 Spolupráca s úradmi práce, sociálnych veci a rodiny
 Spolupráca so vzdelávajúcimi inštitúciami
 Využitie služieb personálnych sprostredkovateľských agentúr
 6. Výber zamestnancov
 Podstata a význam výberu zamestnancov
 Proces výberu zamestnancov
 Výberový rozhovor – interview
 7. Systém rozmiestňovania zamestnancov
 Prijimanie zamestnancov
 Adaptácia nových zamestnancov
 Zmena a skončenie pracovného pomeru
 8. Vzdelávanie a rozvoj zamestnancov
 Proces vzdelávania a rozvoja zamestnancov
 Identifikácia potreby vzdelávania
 Hodnotenie efektivnosti vzdelávania
 Rozvoj manažérov
 9. Riadenie kariéry
 Proces riadenia kariéry
 10. Hodnotenie pracovného výkonu
 Základné východiská a ciele hodnotenia výkonu
 Kritéria hodnotenia
 Metódy hodnotenia
 Organizačné zabezpečenie hodnotenia
 11. Odmeňovanie zamestnancov
 Systém odmeňovania v organizácii
 Mzdový systém ako jadro systému odmeňovania zamestancov
 Hodnotenie práce ako nástroj zabezpečovania vnútornej konzistentnosti systému odmeňovania
 Základné mzdové formy
 12.  Pracovné vzťahy a kvalita pracovného života
 Pracovné vzťahy
 Neštandardné pracovné režimy
 13. Organizačná kultúra
 Spoločné charakteristiky OK
 Zmena organizačnej kultúry
 Vzťah OK a personálneho manažmentu