Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 034   projektov
0 nových

Média a politika II - poznámky zo skrípt od str. 35

«»
Prípona
.doc
Typ
poznámky
Stiahnuté
72 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
4960
Posledná úprava
02.11.2017
Zobrazené
2 302 x
Autor:
eva
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Komunikačná politika
- zahŕňa celok opatrení politicko-administratívneho systému, aj ekonomických, politických a spoločenských organizácii, ktoré vedú k vzniku a ovplyvňovaniu spoločenskej komunikácie
- predstavuje najširšie pole ovplyvňovania spoločenskej komunikácie
- etické normy by mali brániť zneužívaniu mediálnej slobody novinármi samými a brániť prehmatom voči novinárstvu zvonku
- zvonku je novinárstvo najviac ovplyvňované právom, politikou a ekonomikou, politický vplyv je priamy a verejný, ak politická strana priamo vlastní niektoré média, alebo keď politická strana je otvoreným zdrojom informácií prostredníctvom tlačových porád
- politika môže ovplyvňovať novinárstvo zákonnými opatreniami alebo nekontrolovane poskytovaním či odopieraním informácii, osobným vplyvom alebo kombinovanými politickými a hospodárskymi pákami
- prostredníctvo práva, politiky a hospodárstva možno média nielen riadiť, ich činnosť upravovať, ale aj nimi manipulovať ( spôsob regulovať komunikačné procesy)

Kľúčové slová:

kódex

novinárska etika

ombudsman

pravdivosť

mediálna politika

novinár

reklama

verejný záujem



Obsah:
  • Komunikačná politika
    Mediálna politika
    Novinárska etika a spoločnosť
    Etická samoregulácia novinárov
    Medzinárodné kódexy.
    Medzinárodný kódex novinárskej etiky OSN - r. 1952 má 5 článkov
    Etika novinárov európskeho spoločenstva.
    Slovenský kódex
    Ombudsman - ochranca ľudských práv a slobôd - (otázka na sk.)
    Novinár a verejnosť
    Novinár a objekt informácii
    Novinár a zdroje informácií
    Inzercia a reklama
    Novinári a verejný záujem