Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Marketing

«»
Prípona
.doc
Typ
poznámky
Stiahnuté
15 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
21442
Posledná úprava
25.03.2009
Zobrazené
2 637 x
Autor:
mia25
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1.1 Terminologické vymedzenie marketing

- Podstatu marketingu tvorí orientácia na zákazníka a jeho potreby.
- Lepšie identifikovať a rozvíjať potreby zákazníka, vyprodukovať produkt, ktorý mu prinesie želaný úžitok.
- Správanie zákazníka na trhu sa chápe ako hodnotový vzťah : identifikovať vhodný produkt pre zákazníka, vytvoriť žiadaný produkt, informovať o produkte o jeho vlastnostiach zákazníka, sprostredkovať produkt.

1.2 Definovanie pojmu marketing

- Slovo má pôvod v angličtine, znamená trh, trhovisko
- Má spoločný jeden subjekt a tým je zákazník, a aj hlavný cieľ - uspokojenie jeho potrieb.

Prehľad marketingových činností: Výskum trhu, vývoj produktu, aktivitácia predaja, osobný predaj,

1.3 Vznik a vývoj marketingu

- Začal sa rozvíjať najskôr v USA, neskôr v ostatných priemyselne rozvinutých krajinách koncom 19 a začiatkom 20 storočia.
- na univerzitách v USA sa vyučuje od 1902..
- v 1950 sa dostáva marketing do Európy.
- v 1964 sa dostáva marketing aj na naše územie a nachádza uplatnenie v oblasti „ZO“ zahraničného obchodu, výroby vnútorného obchodu a neskôr aj v oblasti služieb a neziskových organizácii.
- v 1966 sa vyučuje a prednáša marketing ako samostatný predmet.
- v 1989 nové postavenie marketingu v teórii aj praxi.
- Ako najvhodnejšia a prvá marketingová činnosť sa začala využívať reklama.


Kľúčové slová:

Terminologické vymedzenie marketing

marketing

Vznik a vývoj marketingu

Marketingová koncepcia

Filozofie podnikania

Analýza mikroprostredia

Segmentácia trhu