Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 032   projektov
0 nových

Príprava v ŠKD (Na gazdovskom dvore)

«»
Prípona
.doc
Typ
maturitné otázky
Stiahnuté
37 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
14483
Posledná úprava
30.08.2023
Zobrazené
2 171 x
Autor:
angelar
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Metodický postup:
Motivácia: Maňuška Jožko vyzve deti spoločne si zaspievať pieseň ,,Na dvore býva sliepočka naša, ...´´. Počas spevu prichádza ďalšia maňuška - gazda , počúva. Po dospievaní piesne prihovorí sa deťom a k Jožkovi: Krásnu pieseň ste spievali o zvieratkách. Mate ich radi? Ja mám a veľmi rád. Na svojom gazdovskom dvore mám sliepky, kohúta kozy, kone,... a tu čia ohrádka? Tvoja Jožko? Ale v nej máš iba jednu kravičku, tri sliepky a dve kravičky. Správne som spočítal? Je to málo. Poriadny gazda má veľa domácich zvierat. Aké ešte môže mať? Deti menujú. Viete čo, urobte Jožkovi radosť. Každý z vás vymodeluje z moduritu niektoré domáce zvieratko. Dohodnite sa medzi sebou ktoré a koľko. My budeme na vás pozerať ako vám šikovne pracujú prsty. Maňušky položím tak, aby deti na nich videli.
Vysvetlenie postupu práce: Deti, aby sa vám pracovalo ľahšie urobíme prstovú rozcvičku: znázorňujeme miesenie, vaľkanie, stláčanie, hru na klavíri, flaute a navíjanie riekankou ,,Naša mačka stále pradie trn, trn, trn,...´´.Deťom zopakujem : z moduritu , ktorý je pevnejší ako plastelína hnetením, vaľkaním, stláčaním, vyťahovaním, priberaním, uberaním objemu zhotovíme domáce zvieratko podľa vlastného výberu alebo po vzájomnej dohode. Občas si navlhčite prsty hlavne ak budete spájať - spoje. Odporúčam vyťahovať labky, chvostíky,... a hotové odnesiete do Jožkovej ohrádky.
Vlastná práca: Deti si obliekajú plašte , berú modurit, podložky, misky s vodou, handričky, sadajú za lavice a pracujú. Deti sledujem, usmerňujem, povzbudzujem, chválim, podporujem aktivitu, tvorivosť a vediem k experimentovaniu. Taktne ich zapájam do výtvarnej komunikácie /dieťa - dieťa/. Deti usmerňujem individuálne, aby ostatné neboli rušené.
...

Kľúčové slová:

modelovanie

metodický postup

ŠKD

výtvarná výchova

modurit

motorika

jemná motorika

maňuška

školský klub detí

žiaci

deti

základná škola

vychovávateľka



Obsah:
  • ŠKD
    Zložka
    Obsah
    Téma
    Úloha
    Edukačný cieľ
    Uč. pomôcky
    Metódy
    Zásady
    Organizácia
    Medzizložkové vzťahy
    Použitá literatúra
    Metodický postup

Zdroje:
  • Vých.-vzdel. činnosť v ŠD, SNP-Bratislava, 1987, Výtvarná výchova v 1. a 2. ročníku, J.Vošeček a kol., SNP Bratislava 1978