Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Stratégie segmentácie

«»
Prípona
.doc
Typ
bakalárska práca
Stiahnuté
4 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
7232
Posledná úprava
16.01.2018
Zobrazené
5 418 x
Autor:
uptimefemale
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Marketingové nástroje zaoberajúce sa rozdeľovaním trhu sa dajú rozdeliť do troch častí: segmentácia trhu, výber cieľového trhu a stanovenie pozície výrobku na trhu. Vo svojej práci sa budem zaoberať prvým krokom - segmentáciou trhu. V tejto práci som použila analyticko-syntetickú metódu

Túto tému som si vybrala pre jej nesmiernu dôležitosť. Každý podnik sa snaží nachádzať tie správne cesty ku svojim zákazníkom. Segmentácia trhu napomáha nachádzať zákazníkov podniku a pochopiť ich potreby a želania. Praktickou časťou mojej práce je dotazník, ktorého cieľom bolo zistiť spoločné charakteristiky segmentu mladí ľudia s vyšším rozpočtom na nákup produktov ako je oblečenie, obuv a doplnky.

Segmentácia trhu nie je len výber vhodnej skupiny potenciálnych zákazníkov. Je to forma marketingovej stratégie. Prispôsobovanie produktu a marketingového mixu potrebám konkrétneho segmentu prináša podniku komparatívnu výhodu pred ostatnými.

Úlohou predávajúcich je nájsť skupinu alebo skupiny kupujúcich, ktorí potrebujú alebo chcú, majú schopnosť, vôľu a oprávnenie kúpiť si produkt predávajúceho.
Kupujúci, ktorí si vybrali jeden konkrétny produkt majú nejaké spoločné znaky. Tvoria skupinu s inými kupujúcimi. Každý z kupujúcich sa nachádza vo viacerých skupinách. Tak sa trh rozdeľuje na množstvo skupín.

V modernom poňatí marketingu, úlohou predávajúcich už nie je hľadať dopyt po tom, čo výrobok existuje. Cestou nie je odhaliť skupinu ľudí na trhu, ktorí predstavujú potenciálnych zákazníkov pre náš produkt. Dnes musí predávajúci najprv poznať správanie, odlišnosti, záujmy kupujúcich. Musí nájsť skupinu ľudí, ktorých požiadavky nie sú v súčasnosti dobre uspokojené a na základe ich požiadaviek priniesť na trh, to čo ich uspokojí. Cieľom je teda ponúknuť produkt niekomu, koho dobre poznáme a kvôli komu sme produkt vytvorili.


Kľúčové slová:

segmentácia

marketing

stratégie segmentácie

segment

mikromarketing

postup segmentácie

úrovne segmentácie

metódy segmentácie



Obsah:
  • 1 Úvod - 6 -
    2 Úrovne marketingovej segmentácie - 7 -
    2.1 Masový, nediferencovaný marketing. - 7 -
    2.2 Segmentovaný marketing. - 7 -
    2.3 Marketing zameraný na mikrosegmenty. - 8 -
    2.4 Mikromarketing. - 8 -
    2.4.1 Lokálny marketing - 8 -
    2.4.2 Individualizovaný marketing. - 9 -
    3 Stratégie segmentácie trhu - 10 -
    3.1 Geografická segmentácia. - 10 -
    3.2 Demografická segmentácia - 10 -
    3.2.1 Vek a etapa životného cyklu. - 11 -
    3.2.2 Pohlavie. - 11 -
    3.2.3 Príjem. - 12 -
    3.3 Psychografická segmentácia. - 12 -
    3.3.1 Segmentácia podľa životného štýlu. - 12 -
    3.3.2 Behaviorálna segmentácia. - 13 -
    3.3.2.1 Nákupné príležitosti. - 13 -
    3.3.2.2 Segmentácia podľa úžitku, ktorý spotrebiteľ očakáva. - 13 -
    3.3.2.3 Frekvencia užívania. - 14 -
    3.3.2.4 Status vernosti. - 14 -
    4 Postup segmentácie trhu. - 15 -
    4.1 Definovať trh, na ktorom chce firma pôsobiť. - 15 -
    4.2 Identifikovať dostatočne veľké homogénne skupiny spotrebiteľov. - 15 -
    4.3 Marketingový výskum. - 17 -
    Sekundárny a primárny zber informácií. - 17 -
    4.4 Analýza a spracovanie informácií o segmente trhu. - 18 -
    4.5 Vytvoriť profil segmentu. - 18 -
    5 Predpoveď podmienok na trhu a atraktivita segmentov - 19 -
    5.1 Príležitosti. - 19 -
    5.2 Riziká. - 20 -
    5.3 Faktory marketingového makroprostredia. - 20 -
    5.3.1 Makroekonomické prostredie. - 20 -
    5.3.2 Technologické prostredie. - 20 -
    5.3.3 Politické a právne prostredie. - 21 -
    5.3.4 Prírodné a ekologické prostredie. - 21 -
    5.3.5 Kultúrne a sociálne prostredie. - 21 -
    5.4 Celkové hodnotenie atraktivity segmentov trhu. - 22 -
    6 Predpoveď predaja na jednotlivých segmentoch trhu a metódy predpovedí - 23 -
    6.1 Prevzatie predpovede, ktorú urobili externé inštitúcie - 24 -
    6.2 Predpoveď na základe časových rad a ich extrapolácia - 25 -
    6.3 Metóda analógie - 25 -
    6.4 Predpoveď dopytu a predaja spojeného s predvedením výrobku. - 25 -
    6.5 Trhový test výrobku spojený s predpoveďou dopytu a predaja. - 25 -
    7 Predpoveď zisku na jednotlivých segmentoch trhu - 26 -
    7.1 Podstata čistého marketingového príspevku. - 26 -
    7.2 Určenie marketingovej ziskovosti produktov. - 27 -
    7.3 Určenie marketingovej ziskovosti trhov - 28 -
    8 Určenie strategickej hodnoty zákazníka/trhu pre podnik - 30 -
    8.1 Segmentácia trhu podľa hodnoty zákazníkov. - 30 -
    8.1.1 Najhodnotnejší zákazníci (NHZ). - 32 -
    8.1.2 Zákazníci s najväčším potenciálom rastu (ZNPR) - 32 -
    8.1.3 Zákazníci s nižšou súčasnou a strategickou hodnotou (ZNH) - 32 -
    8.1.4 Stratoví zákazníci - 32 -
    9 Praktická časť - dotazník - 33 -
    10 Záver - 37 -
    11 Zoznam použitej literatúry - 38 -

Zdroje:
  • Dibb, S., Simkin, L., Pride, W.M. Marketing Concepts and Strategies. New York; Houghton Mifflin, 2006. 878 s. ISBN 0-618-53203-X
  • Horáková, H. Strategický marketing. Praha; Grada Publishing, 2000. 150 s. ISBN 80-7169-996-9
  • Kincl, J. Marketing podle trhu. Praha; Alfa Publishing, 2004.172 s.ISBN 80-86851-02-8
  • Kotler, P., Amstrong, G. Marketing. Praha; Grada Publishing, 2004. 855 s. ISBN 80-247-0513-3
  • Kotler, P. Marketing Management. Praha; Grada Publishin, 2001. 719 s. ISBN 80-247-0016-6
  • Kotler, P. 10 smrtelných marketingových hříchu. Praha; 2005. 140 s. ISBN 80-247-0969-4
  • Koudelka, J. Spotřební chování a segmentace trhu. Praha; Vysoká škola ekonomie a managementu, 2006. 228 s. ISBN 80-86730-01-8
  • Lošťáková, H. B-to-B marketing: Strategická marketingová analýza pro vytváření tržních příležitostí. Praha; Professional Publishing, 2005. 186 s. ISBN 80-86419-94-0