Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Vypracované otázky na výučný list Hotelovej akadémie 1 - 125

«»
Prípona
.zip
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
7 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
44146
Posledná úprava
29.01.2014
Zobrazené
1 954 x
Autor:
Navarro246
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1.Trh a trhový mechanizmus v spoločnom stravovaní

Ø 1.Charakterizujte trh, typy trhov a subjekty trhu

Trh- miesto, kde sa stretávajú výrobcovia a spotrebitelia a kde sa uskutočňuje kúpa a predaj najrôznejších výrobkov a služieb.

Trh neriadi žiaden úrad, ale riadime ho všetci tým, ako sa správame, čo potrebujeme, čo chceme kúpiť. V trhovej ekonomike sa musí výrobca prispôsobiť zákazníkovi, pretože zákazník má peniaze.

Trh chápeme dvojako:

a)priestorovo -ako miesto, kde sa stretávajú predávajúci a kupujúci

b)funkčne- ako spojenie dopytu a ponuky v určitej oblasti



Typy trhov ( formy )



Podľa počtu predávaných tovarov rozlišujeme:

a)čiastkový trh- je to trh, na ktorom sa predáva a kupuje jeden druh tovaru( napr. autá, mobily, bavlna)

b)agregátny trh- je to trh, na ktorom sa predávajú a kupujú rozličné druhy tovarov.



Podľa predmetu kúpy a predaja rozlišujeme:

a)trh výrobných faktorov- predávajú a kupujú sa na ňom výrobné faktory ( práca, pôda, kapitál)

b)trh tovarov a služieb- predávajú a kupujú sa na ňom tovary a služby určené na osobnú spotrebu

c)finančný trh- na základe ponuky a dopytu sa na ňom sústreďujú a prerozdeľujú peňažné prostriedky medzi jednotlivými ekonomickými subjektmi.



Podľa územného hľadiska rozlišujeme:

a)miestny trh- nazývaný aj regionálny, pre ktorý je charakteristická ponuka miestnych tradičných produktov ( napr. ovčí syr, burčiak vo vinárskom kraji )

b)národný trh- vznikol z miestnych trhov na základe rozvoja deľby práce, t. j. v rámci celého štátu

c)medzinárodný trh- prekračuje hranice štátov a vznikol na základe deľby práce v rámci rôznych krajín

d)svetový trh- vznikol na základe rozvíjajúcej sa medzinárodnej deľby práce, špecializácie a kooperácie medzi krajinami celého sveta.



Subjekty trhu



Domácnosti- vystupujú na trhu najmä ako kupujúci. Na trhu tovarov a služieb nakupujú spotrebné tovary a služby, prípadne predávajú svoje výrobky ( ovocie, zeleninu,..). Na trhu výrobných faktorov vystupujú ako predávajúci, ktorí predávajú výrobné faktory( napr. svoju prácu ).

Kľúčové slová:

trávenie cukrov

príprava pokrmov

pri ktorých sa využíva mlieko

vyššia forma obsluhy

charakterizujte diétne stravovanie



Obsah:
  • 1.Charakterizujte trh, typy trhov a subjekty trhu
    2.Vysvetlite dopyt a ponuku, trhovú rovnováhu a nerovnováhu v podniku spoločného stravovania
    3.Porovnajte jednoduché a zložité raňajky, prípravné práce a spôsob ich prestierania
    4.Navrhnite ponuku vhodných jedál a nápojov pre jednoduché a zložité raňajky
    5.Popíšte zloženie a spôsob úpravy vajec
    ...
    ...
    ...
    46.Popíšte prípravu niektorých druhov káv a osobitosti prípravy tureckej kávy
    47.Vysvetlite význam cukrov ako základnej zložky potravy
    48.Rozdeľte cukry z hľadiska zloženia a druhov
    49. Uveďte akým spôsobom prebieha trávenie cukrov v ľudskom organizme
    55.Popíšte prípravu a druhy pokrmov, pri ktorých sa využíva mlieko
    73.Objasnite pojem vyššia forma zložitej obsluhy
    80.Charakterizujte dietne stravovanie
    83.Vysvetlite zásady stravovania pri redukčnej a diabetickej diéte