Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Vypracované otázky na Ekonomiku verejného sektora

«»
Prípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
28 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
41418
Posledná úprava
22.01.2013
Zobrazené
1 165 x
Autor:
Adrian10
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. TEÓRIA ĽUDSKÉHO KAPITÁLU
Hlavným predpokladom, na ktorom je táto teória vybudovaná je, že vzdelávanie zvyšuje produktivita jednotlivca
- Konkurencia je faktorom, kt. vyrovnáva produktivitu práce medzi jednotlivými zamestnaniami
- Z toho vyplýva, že rozdiely medzi produktivitami jednotlivca môžu vyplývať z rozdielu medzi rozsahom ich spôsobilosti niečo konať a z genetickej dedičnosti jednotlivca

Čistý model ľud. Kapitálu
1. Jednoduchý model príjmov- dáva do závislosti príjmy jednotlivca a jeho zdedené prirodzené vlastnosti, vzdelávanie a všeobecnejšie schopnosti získané investovaním do človeka = 2 formy vzdelávania- všeobecné (vzdel. systém) a špecifické (výroba a služby)
2. Model dopytu po vzdelávaní- vzdelávanie sa pokladá za investíciu. Každý jednotlivec sa bude snažiť optimalizovať návratnosť svojej investície do vzdelania a pokračovať pokiaľ miera návratnosti investície do vzdelania bude vyššia ako návratnosť alternatívnej investície

2. PRÍSTUPY K SOCIÁLNEMU KAPITÁLU
Sociálny kapitál uľahčuje vzdelávanie a má vplyv na vytváranie ľud. kapitálu. Inovácie a ľud. kapitál sú nevyhnutné soc. vzťahy- schopnosti potrebné na zvyšovanie kompetencií a kvalifikácií spojené so sociálnym kapitálom, integrácia jednotlivcov do sociálnych sietí, občianska účasť, dôvera- pozitívny vplyv na produktivitu práce v podnikoch. Sociálne vzťahy formujú kohéznu spoločnosť.
Vzťahy medzi jednotlivcami, normami, spol. hodnotami
- Rozvíja sa v rodine, počas vzdelávania, má vplyv na ekonomický rast, uľahčuje vzdelávanie a dosahovanie cieľov, založených na báze dôvery
...

Kľúčové slová:

ekonomika verejného sektora

teória ľudského kapitálu

celoživotné vzdelávanie

základné úlohy VS vo vzelávacom systéme

privatizácia



Obsah:
  • 1. Teória ľudského kapitálu
    2. Prístupy k sociálnemu kapitálu
    3. Investícia do vzdelania a jej prínosy
    4. Vymedzenie vzdelávacej politiky- základne ciele národnej vzd. politiky, funkcia štátu vo vzťahu k vzdelávaniu
    5. Zákl. úlohy vs vo vzdelávacom systéme- vplyv externých faktorov vzdelávacieho systému, sys. faktory VZS
    6. Celoživotné vzdelávanie
    7. Znalosť ako ekon. statok, vzdelávanie a znalostná ekon. inf. spoločnosť, vedomostná a učiaca sa spoločnosť
    8. Základné vplyvy modifikujúce stratégie vo vzdelávani a odbornej príprave
    9. Kľúčové problémy financovania vzdelávania, súčasné tendencie financovania vzdelávania
    10. Privatizácia vo vzd systéme, inf a komunikčné technológie vo vzd
    11. Efektívnosť vo vzdelaní, koncept rovnosti vzd, náklady neúspešnosti v škole
    12. Aspekty efektívnosti, rovnosti a spravodlivosti v jednotlivých vzd cykloch
    13. Agenda pre eú spoluprácu v školstve
    14. Školská politika, ciele
    15. Kodanský proces
    16. Národná vš politika, ekon.a neekon, nástroje, trhové a netrhové
    17. Zákl. typy reforiem vo vš vzd, modernizácia, bolonský proces
    18. Prínosy z investćie do vzdelania, faktory
    19. Metódy odhadu návratnosti investície do vzd
    20. Nástroje na ovplyvňovanie dopytu a ponuky po učiteľoch
    21. Kritéria hodnotenia kvality vzd systému, metódy evalvácie vzd politík