Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

44 703   projektov
3 nových

Otázky ku skúške Marketingová stratégia

«»
Prípona
.zip
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
102 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
39181
Posledná úprava
31.12.2011
Zobrazené
1 588 x
Autor:
milly
Facebook icon
Detaily projektu
Popis:
1. Podstata strategického marketingu
Marketingovou stratégiou rozumieme dlhodobú koncepciu činnosti podniku v oblasti marketingu a jej zmyslom je premyslene a účelne rozvrhnúť zdroje podniku tak, aby mohli byť čo najlepšie splnené dva základné ciele: spokojnosť zákazníka a dosiahnutie zisku a výhody pred konkurenciou.

2. Marketing a strategický marketing
Marketing znamená uvedomelé, na trh orientované vedenie podniku, kde zákazník je v centre pozornosti počas celého podnikateľského procesu. Cieľom marketingu je uspokojovať potreby, želania a dopyt zákazníkov, vytvoriť pre zákazníkov hodnoty, a tak zabezpečiť splnenie stanovených cieľov.
Strategický marketing je jednou z vývojových fáz marketingu, uvažovanou vo vzťahu k marketingovým funkciám a časovým horizontom. Reprezentuje jej definovanie cieľov, analýzu príležitostí a hrozieb, kladie značný dôraz na proces marketingového plánovania a vypracovania marketingových plánov, na voľbu a formulovanie vhodných marketingových stratégií a ich realizáciu. Je to marketing, ktorý prenikol do riadiacich a rozhodovacích procesov podniku.

3. Marketingová stratégia
- predstavuje súhrn zámerov a činnosti človeka, ktoré používa na dosiahnutie svojho cieľa, vychádza z trhu, musí byť určovaná externým prostredím
- odráža predstavu podniku o tom, ako čo najrentabilnejšie využiť schopnosti a zdroje podniku na trhu
- predstavuje usporiadaný marketingový postup, pomocou ktorého dosiahne podnik svoje marketingové ciele
- obsahuje špecifické stratégie pre cieľové trhy, mark. mix i pre úroveň mark. výdavkov. Je nutné osobitne formulovať mark. stratégiu pre jednotl. segmenty, na kt. sa podnik zameriava, pretože segmenty sa medzi sebou líšia potrebami, reakciou na marketing i ziskovosťou.
- mark. logika, ktorou podnik dosahuje svoje mark. ciele (Kotler).
...

Kľúčové slová:

marketing

stratégia

marketingové stratégie



Obsah:
  • 1. Podstata strategického marketingu
    2. Marketing a strategický marketing
    3. Marketingová stratégia
    4. Strategický marketingový proces
    5. Východiská strategického marketingového procesu
    6. Strategické marketingové analýzy
    7. Poslanie podniku
    8. Etapy strategického marketingového procesu
    9. Strategický manažment a strategický marketing
    10. Strategické marketingové analýzy
    11. Marketingová situačná analýza
    12. Analýza SWOT
    13. Analýza konkurencie
    14. Doplňujúce metódy strategických marketingových analýz
    15. Analýza STEP
    16. Analýza PEST
    17. Analýza VRIO
    18. Marketingový audit
    19. Marketingové stratégie
    20. Tvorba marketingovej stratégie
    21. Triedenie marketingových stratégií
    22. Formulovanie marketingových produktových stratégií
    23. Formulovanie marketingových distribučných stratégií
    24. Formulovanie marketingových komunikačných stratégií
    25. Formulovanie marketingových cenových stratégií
    26. Stratégie podľa trendov trhu
    27. Stratégie podľa životného cyklu trhu
    28. Stratégia tvorby trhovej pozície
    29. Stratégia v oblasti nákupu tovarov
    30. Konkurenčné stratégie
    31. Stratégie nákladového vodcovstva
    32. Stratégia diferenciácie
    33. Stratégia koncentrácie
    34. Prednosti a riziká jednotlivých konkurenčných stratégií
    35. Stratégie pre špecifické skupiny zákazníkov
    36. Stratégie pre podniky v rôznom postavení na trhu
    37. Stratégie trhových vodcov
    38. Stratégie vyzývateľov na trhu
    39. Stratégie spolupútnikov
    40. Stratégie štrbinárov
    41. Globálne marketingové stratégie
    42. Strategické marketingové plánovanie
    43. Strategický marketingový plán
    44. Realizácia strategického marketingového plánu
    45. Strategická marketingová kontrola

Zdroje:
  • Nagyova - Marketingová stratégia