Popis:
		1.Cestovný ruch ma tieto základné znaky:
o mimo miesto trvalého bydliska, účel - oddych, rekreácia a poznávanie
o mimo miesto trvalého bydliska, účel - poznávanie, oddych, rekreácia, zvyčajne vo voľnom čase
o mimo miesto trvalého pobytu za účelom rekreácie, poznania a oddychu výlučne vo voľnom čase
o na mieste prechodného pobytu za účelom rekreácie a zábavy 
2.Po Druhej svetovej vojne prevládal v Československu::
o kongresový CR
o viazaný CR
o voľný CR
o vidiecky CR
3.Cestovný ruch charakterizujeme ako:
o dynamický sa rozvíjajúci otvorený systém s dvoma podsystémami - objektom a subjektom CR
o dynamický uzatvorený systém s dvoma podsystémami - subjektom a objektom
o dynamický nerozvíjajúci sa systém s podsystémom objektom 
o dynamický rozvíjajúci sa systém subjektov CR
4.Charakterizujte, čo je subjekt a objekt cestovného ruchu
o objekt CR je nositeľom produktu, subjekt CR je nositeľom ponuky
o objekt CR je nositeľom ponuky, subjekt CR je nositeľom dopytu
o objekt CR je nositeľom požiadaviek na služby CR, subjekt CR je turistom, ktorý chce prežiť dovolenku na vidieku
o objekt CR ponúka a subjekt CR platí za služby
5.Podniky cestovného ruchu sú:
o organizačné jednotky, ktoré tvoria súbor zariadení, ponúkajúcich produkty na uspokojovania potrieb návštevníkov
o len ubytovacie zariadenia
o len stravovacie zariadenia
o len cestovné kancelárie a cestovné agentúry
		
        
    
    Kľúčové slová:
		
		  		  cestovný ruch
		  		  podniky
		  		  vidiecky cestovný ruch
		  		  služby
		  		  vyhláška
		  		  SWOT analýza
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- 1.Cestovný ruch ma tieto základné znaky:
 2.Po Druhej svetovej vojne prevládal v Československu::
 3.Cestovný ruch charakterizujeme ako:
 4.Charakterizujte, čo je subjekt a objekt cestovného ruchu
 5.Podniky cestovného ruchu sú:
 6. Vidiecky cestovný ruch chápeme ako
 7. Vidiecky CR je alternatívou rozvoja vidieka ako faktor stabilizácie jeho ekonomického a sociálneho rozvoja pretože:
 8. Ktoré 3 podmienky určujú rozvoj vidieckeho CR ?
 9. Vyznačte aspoň 4 osobitostí CR vo vidieckom prostredí:
 10. Služby CR sú::
 11. K základným službám CR , ktoré uspokojujú základné potreby patria:
 12. Pod animačnými službami rozumieme:
 13. Balík služieb cestovného ruchu obsahuje minimálne:
 14. Uveďte, ako môže občan SR poskytovať služby vidieckeho CR bez živnostenského oprávnenia:
 15. Zákon č. 455/1991 Zb. v znení neskorších doplnkov o požiadavkách na získanie živnostenského oprávnenia všeobecne určuje tieto základné povinnosti:
 16. Zákon č. 281/2001 Z.z. o zájazdoch a podmienkach podnikania v cestovných kanceláriách a cestovných agentúrach
 17. Vyhláška MH SR č. 419/2001 Z.z. sa zameriava na :
 18.Vyhláška MZ SR č. 214/2003 Z. z. hovorí o:
 19. Marketing definujeme ako:
 20. SWOT analýza obsahuje:
 21. Stručne definujte nástroje marketingového mixu v cestovnom ruchu:
 22. Manažment charakterizujeme ako:
 23. Kto riadi a koordinuje rozvoj cestovného ruchu na Slovensku ?
 24. Čo je cieľom spolupráce medzi podnikmi CR, samosprávami a mimovládnymi organizáciami?
 25. Ktorá z funkcií nepatrí medzi základné funkcie podnikateľského zámeru?