Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Predškolská pedagogika v teórii a praxi

«»
Prípona
.doc
Typ
štátnicové otázky
Stiahnuté
54 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
9259
Posledná úprava
09.07.2018
Zobrazené
2 715 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
CIELE EDUKAČNÉHO PROCESU
Ideálom výchovy a vzdelávania by mal byť dobrý (čestný, morálny, charakterný), múdry (vzdelaný, tvorivý), aktívny (samostatný, pracovitý, iniciatívny), šťastný (vyrovnaný, zdravý) a zodpovedný (v konaní voči sebe, ľuďom, životnému prostrediu) človek. (Milénium, 2002)
Cieľ ako didaktická kategória
Vedný odbor, ktorý sa vo všeobecnosti zaoberá problematikou cieľa, sa nazýva teleológia. Každá ľudská činnosť pokiaľ má byť účelná, musí byť opatrená určitým vopred stanoveným cieľom. Musí byť orientovaná na cieľ, cielená, cieľavedomá.

Cieľ predškolskej výchovy
▪ Cieľom predškolskej výchovy je zabezpečiť harmonický rozvoj osobnosti detí v súlade s ich potrebami, záujmami, možnosťami a vekovými zvláštnosťami a individuálnymi osobitosťami tak, aby sa mohli v šiestom roku svojho života vzdelávať v základnej škole. (Podhájecká)
▪ Cieľom predškolskej edukácie je rozvoj osobnosti dieťaťa a jeho:
▫ Individuálnych kvalít po stránke sociálno- afektívnej, kognitívnej a psychomotorickej v nadväznosti na genetické dispozície, proces zrenia, inteligenčné schopnosti, psychický, somatický, sociálno- emocionálny vývin a aktivitu dieťaťa.

Kľúčové slová:

didaktika

výchova

predškolská výchova

edukácia

edukačný systém



Obsah:
  • Ciele edukačného procesu
    Taxonómie cieľov edukačného procesu
    Cieľové rozvojové oblasti edukácie detí predškolského veku, komplexný osobnostný rozvoj dieťaťa
    Zásady a metódy edukačného procesu
    Didaktické metódy
    Klasické didaktické metódy
    Aktivizujúce didaktické metódy
    Metódy výchovy

Zdroje:
  • PETLÁK, E. 2004. Všeobecná didaktika.Bratislava: Iris, 2004. ISBN 80-89018-64-5.