Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Audit marketingu a cien

«»
Prípona
.docx
Typ
skriptá
Stiahnuté
2 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
38796
Posledná úprava
28.11.2011
Zobrazené
1 255 x
Autor:
ebartokova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1.1 PODSTATA MARKETINGOVÉHO AUDITU

Audit je v modernom manažmente firiem synonymum objektivity, je účinným nástrojom skvalitňovania riadenia. Podstata audítorskej činnosti spočíva v kritickej analýze informácií s cieľom hodnotenia operatívnych činností.

Vo všeobecnosti možno audit definovať ako „proces, pomocou ktorého kompetentná a nezávislá osoba zhromažďuje a vyhodnocuje poznatky o kvalifikovateľných informáciách týkajúcich sa určitej ekonomickej reality, s cieľom stanoviť a oznámiť stupeň zhody medzi kvantifikovateľnými informáciami a stanovenými kritériami." Podniky, ktoré odhalia slabiny v uplatňovaní efektívnosti marketingu, musia podstúpiť analýzu vo forme marketingového auditu.

Na rozdiel od auditu účtovnej závierky, ktorý sa obmedzuje len na strohé konštatovanie, či je, prípadne nie je možné potvrdiť jej správnosť, je marketingový audit kompletné, systematické, nezávislé a pravidelné skúmanie marketingového prostredia podniku alebo prevádzkarne, jej cieľov, stratégií a činností s cieľom vymedzenia problémových oblastí a príležitostí. Na základe tejto analýzy sa odporúčajú plány opatrení na zlepšenie výkonnosti marketingu podniku. Podľa P. Kotlera je marketingový audit kompletné, systematické, nezávislé a pravidelné skúmanie marketingovej výkonnosti podniku, jeho cieľov, stratégií a činností, s cieľom vymedziť problémové oblasti a príležitosti a odporučiť plán opatrení na zlepšenie marketingovej výkonnosti firmy.  

Podľa J. Lykovej marketingový audit predstavuje systematickú sekvenciu diagnostických krokov, ktoré zaberajú marketingové aktivity podniku v širokom meradle. Ide o komplexné, systematické, nezávislé skúmanie, uskutočňované periodicky. Po dôkladnej analýze nasleduje plán opatrení na zlepšenie marketingu firmy. Marketingový audit nie je iba odborné posúdenie marketingových činností bez kvalifikácie výsledkov a stanovení priorít riešenia, ktoré sa často marketingovým auditom nazýva. Marketingový audit je hĺbkové overovanie marketingového chovania celej organizácie. Podľa Ekonomickej encyklopédie marketingový audit je prvým krokom vypracovania marketingového plánu a marketingovej stratégie. Jeho cieľom je skúmanie podnikových predpokladov na dosiahnutie marketingových výsledkov.  

Kľúčové slová:

audit

zložky marketingového auditu

podstata marketingového auditu

vymedzenie pojmu etika

audit značky firmy



Obsah:
  • 1 MARKETINGOVÝ AUDIT, JEHO CHARAKTERISTICKÉ ČRTY A MOŽNÉ SPÔSOBY PRAKTICKÉHO UPLATNENIA VO FIRME
    1.1 PODSTATA MARKETINGOVÉHO AUDITU
    1.2 CHARAKTERISTICKÉ ČRTY MARKETINGOVÉHO AUDITU
    1.3 ZLOŽKY MARKETINGOVÉHO AUDITU
    1.4 AUDIT CIEN AKO DÔLEŽITÁ SÚČASŤ AUDITU MARKETINGOVEJ ČINNOSTI
    1.5 ČO NIEJE MARKETINGOVÝ AUDIT
    1.6 ODLIŠNOSŤ MARKETINGOVÉHO AUDITU OD OSTATNÝCH TYPOV AUDITU
    1.7 VYMEDZENIE FUNKCIE MARKETINGOVÉHO AUDITU
    1.8 MARKETINGOVÝ AUDIT AKO SÚČASŤ MANAŽÉRSKEHO AUDITU
    1.9 MOŽNÉ SPÔSOBY REALIZÁCIE AUDITU MARKETINGU V PRAXI A JEHO PRÍNOSY PRE STRATEGICKÉ MARKETINGOVÉ CIELE
    2 ETIKA V PROFESII AUDÍTORA VŠEOBECNE A AUDÍTORA MARKETINGU OSOBITNE
    3 METODOLOGICKÉ OTÁZKY SÚVISIACE S VYKONANÍM AUDITU MARKETINGU V PRAXI
    4 AUDIT VÝKONNOSTI MARKETINGOVÝCH FUNKCIÍ A SYSTÉMOV
    5 SPÔSOBY SÚHRNNÉHO ZHODNOTENIA SPRÁVANIA MANAŽÉROV MARKETINGU
    6 VÝSTUPY AUDITU MARKETINGU NA ZLEPŠENIE MARKETINGOVÝCH AKTIVÍT A SPRÁVANIE MANAŽMENTU FIRMY
    6.7.1 Charakter opatrení audítora v čase inflácie, recesie a nedostatkovej ekonomiky
    6.7.1.1 Opatrenia pri zvýšenej miere inflácie
    6.7.1.2 Vhodné formy odporúčaní v prípade zvyšovania cien
    6.7.2 Prístup k opatreniam audítora na podporu predaja a propagácie
    6.7.3 Návrhy opatrení z vykonaného auditu na stratégiu v období recesie
    6.7.3.1 Konkretizácia odporúčaní auditu v období recesie pre auditovaný subjekt
    6.7.4 Audítorské odporúčania v období nedostatkovej ekonomiky
    6.8 ODPORÚČANÉ OPATRENIA VYPLÝVAJÚCE Z AUDITU MARKETINGU NA ZÁKLADE POSÚDENIA MARKETINGOVÉHO RIZIKA