Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Vývinová psychológia - Starší školský vek - puberta

«»
Prípona
.docx
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
30 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
40133
Posledná úprava
05.05.2012
Zobrazené
2 512 x
Autor:
leito091
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
U väčšiny rodičov, tak isto ako u otcov, tak i u matiek, vzbudzuje slovo puberta strach, obavy, hrôzu, neistotu.. Nevedia, čo môžu čakať. Samotný pojem pubescencia pochádza z latinského jazyka a znamená telesné dospievanie. Pod týmto slovom rozumieme jednak telesné zmeny podmienené javmi pohlavného dospievania a jednak samotné pohlavné dospievanie. Je to obdobie, v ktorom celú rodinu čaká každý deň nové prekvapenie. Rodičom nie je ľahké a samozrejmé sa preorientovať zo svojich návykov na iný systém. Nevedia si vysvetliť, prečo by sa malo odrazu čosi zmeniť, prečo by mali meniť svoje postoje k svojim deťom. Previesť deti týmto obdobím je vec veľmi zložitá a väčšina rodičov má s tým značné problémy. Prvotným zdrojom konfliktov a ťažkostí sú obyčajne rodičia, ktorí nemajú jasnú predstavu, ako jednať so svojimi dospievajúcimi deťmi. Väčšina rodičov má pokrivené predstavy o tom, čo je to vlastne puberta a čo môžu od svojich dospievajúcich detí očakávať. V nasledujúcej seminárnej práci sa preto budem snažiť analyzovať pojem puberta v širšom i užšom ponímaní...

Kľúčové slová:

vývinová psychológia

puberta

starší školský vek



Obsah:
  • Úvod
    Puberta
    Telesný vývin
    Pohlavné znaky
    Psychický vývin
    Sociálne vzťahy
    Vývin sociálnych vzťahov
    Vývoj motivačnej štruktúry
    Sebavedomie v dospievaní
    Použitá literatúra

Zdroje:
  • ŠVANCARA, J.: Kompedium vývojové psychologie, Praha, SPN 1981.
  • DRLÍKOVÁ, E.: Učiteľská psychológia. Bratislava, SPN 1992.
  • ŽEBROWSKÁ, M.: Vývinová psychológia detí a mládeže. Bratislava , Psychodiagnostické a didaktické testy 1996.
  • LIEVEGOED, B.C.J.: Vývojové fázy dítěte, Praha, Baltazar 1992.
  • TAXOVÁ, J.: Pedagogicko –psychologické zvláštnosti dospívaní, Praha, SPN 1987