Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Populárna kultúra: hudba a hudobný priemysel (preklad)

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
5 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
23376
Posledná úprava
04.05.2009
Zobrazené
1 377 x
Autor:
eirwen
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Zdá sa, že v hociktorej náuke o hudbe a hudobnom priemysle, sa otázky, ktoré obklopujú populárnu kultúru presadzujú so zvláštnou silou. Medzi tieto otázky patrí cenzúra, slobodný prejav, výnosnosť, obnova radikálnych foriem, národná a medzinárodná kultúra, otázky originality a skúmanie vzťahu medzi inštitúciou a publikom. Dick Hebdidge (Hiding in the Light) kladie vzťah medzi americkou hudbou a britskými médiami priamo v povojnovom období do kontextu ekonomík oboch krajín:

„V časopiseckých článkoch a novinových správach bol britský konzervativizmus často v kontraste s rozvíjajúcou sa americkou ekonómiou a silným dolárom.“

Po druhej svetovej vojne väčšina britov stále trpela istým druhom deprivácie, ktorá bola akceptovaná ako nevyhnutná počas samotného konfliktu. Prídelový systém bol stále silný. Zima v rokoch 1946 – 1947 bola obzvlášť drsná, so slabými zásobami paliva. V 1948 sa na trhu objavili prvé vynilové nahrávky.

Kľúčové slová:

populárna kultúra

hudobný priemysel



Zdroje:
  • PRICE, Stuart: Media Studies. Essex, England: Pearson Education Limited, 2001.