Popis:
		Úspech štúdia a kvalita vzdelania, uplatnenie v praxi závisí od osvojenia si základných študijných a informačných návykov. Pretože memorovanie informácií je len dočasným východiskom. Ak informácie prejdú do dlhodobej pamäte, sú kedykoľvek k dispozícii, lenže niektoré informácie sa s pokrokom vedy, vývoja, ale aj výskumu môžu meniť a časom sa stať neaktuálnymi a nepoužiteľnými. Oveľa lepším riešením preto je naučiť sa vyhľadávať, získavať a vedieť selektovať informácie, vedieť teda rozlíšiť informáciu potrebnú od nepotrebnej, pravdivú od nepravdivej. Práve v tomto spočíva význam a potreba existencie mediatéky, ako zdroja informácií - informačného supermarketu.
Spoločenské, ekonomické a technické premeny ovplyvňujú budúci charakter knižníc a mediaték, pretože s vývojom spoločnosti sa menia aj potreby a požiadavky samotných užívateľov. Je preto dôležité uvedomiť si, že zmena školských knižníc na moderné mediatéky je nevyhnutná pre kvalitné vzdelávanie. 
		
        
    
    Kľúčové slová:
		
		  		  mediatéka
		  		  knižnica
		  		  kvalita vzdelania
		  		  zdroj informácií
		  		  vývoj spoločnosti
		  		  fond
		  		  informačné technológie
		  		  školská knižnica
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- Obsah 
 Úvod
 1 Základné pojmy
 2 Činnosť mediatéky
 3 Fond mediatéky
 4 Školská mediatéka
 5 Školské mediatéky na Slovensku
 Záver
 Pramene
Zdroje:
		    
		    		    - Bohony, P.: Didaktická technológia. Nitra : Pedagogická fakulta UKF, 2005. s. 172. ISBN 80-8050-819-4
- Zákon č. 343/2007 Z. z. o podmienkach evidencie, verejného šírenia a uchovávania audiovizuálnych diel, multimediálnych diel a zvukových záznamov umeleckých výkonov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (audiovizuálny zákon) 
- Zákon č. 183/2000 Z. z. o knižniciach v znení neskorších predpisov 
- Záverečná správa Ministerstva školstva „Využitie IKT technológií a sieťových platforiem novej generácie vo vzdelávaní“ štátneho programu výskumu a vývoja „Budovanie informačnej spoločnosti“
- Internet