Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Komunikatívna štylistika - rozbor printov

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
4 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
17499
Posledná úprava
08.01.2009
Zobrazené
2 239 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. T-Com, telekomunikačný operátor: reklama na Magio – nová digitálna televízia, uverejnená v týždenníku PLUS 7 DNÍ (č.30, r. 2007, str. 37)
Cieľová skupina: zákazníci spoločnosti T-Com, alebo ľudia, ktorí uvažujú o kúpe digitálnej televízie.
Textová časť: Hlavný slogan – „Magio víťazí nad káblovkou.“ Je to metafora – Magio ani káblovka nie sú živé bytosti a preto nemôžu medzi sebou bojovať a tým pádom ani Magio nemôže zvíťaziť. Slovo „káblovka“ je slangové. V dolnej časti printu je na ružovom pozadí ďalší text hovoriaci o možnostiach, funkciách a výhodách Magia. „Magio je lepšie ako káblovka, lebo dokáže oveľa viac.“ – tiež metafora. Je to vlastne aj porovnávanie dvoch vecí toho istého druhu. „..z ponuky domácej videopožičovne si požičiate film v pohodlí vašej obývačky.“ – „ponuka domácej videopožičovne“ a „pohodlie obývačky“ sú genitívne metafory. „Magio – nová digitálna televízia“ – Magio je tu vytýčený vetný člen.
Titulok – „Magio víťazí nad káblovkou“. Je umiestnený v hornej časti printu. Písaný je väčším písmom, ako ostatný text, takže hneď upúta pozornosť recipienta. Písmo je ladené do „starého“ štýlu, dopĺňajú ho ornamenty a celkovo ladí s obrazom, ktorý je ladený podobne. Slovo „víťazí“ zo sloganu v obraze nahrádza sluhu pripínajúceho pánovi víťaznú stuhu na sako. Ten sa tvári hrdo, že je víťazom, resp. autorom víťazného projektu (magio). Text – slogan a obraz dokonale korešpondujú; obraz len ilustruje text.
Podnadpis – „Magio – nová digitálna televízia“. Je umiestnený v ružovom bloku – táto farba je typická pre T-Com. Sú tu zverejnené aj ďalšie informácie o ponúkanom produkte. Formou odrážok sú vymenované prednosti produktu, informácie o cene, dĺžke trvania služby od jej aktivovania, kontakt (www-stránka, telefónne číslo na zákaznícku linku). Použitý je informačný štýl – podáva informácie o produkte. Využitý je monológ a adresát do textu nezasahuje. Tému monológu diktuje a usmerňuje podávateľ – v našom prípade T-Com, a tak je takýto prejav jednoliaty, kompozične i gramaticky usporiadaný. V pravom dolnom rohu je umiestnené logo T-Comu, čo zase korešponduje s audiovizuálnou reklamou, kde sa vždy na konci spotu objaví logo spoločnosti s charakteristickou zvučkou. Aj tu je logo umiestnené na konci printu.
V texte sa nachádza aj jedno idiomatické / zaužívané slovné spojenie – „pohodlie vašej obývačky“, čo znamená pohodlie domova, nikam sa nemusíte za ničím hnať, všetko vybavíte z domu, než aby ste niekam chodili.
Celkové hodnotenie reklamy: reklama je sympatická. Print nadväzuje na televízne spoty, ktoré sú v akoby „starom“ prevedení – hlavný hrdina je vynálezca z dôb minulých. Hlavný slogan – „Magio víťazí nad káblovkou“ je pevne prepojený s obrázkom, na ktorom sluha pripína víťaznú stuhu vynálezcovi Magia. Čiže Magio ozaj víťazí. Farebné prevedenie upúta, no neodradí. T-Com sa drží svojich farieb (ružová a biela) a logo i text sú v týchto farbách....................

Kľúčové slová:

print

analýza

umelecké prostriedky

štylémy