Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Cenová stratégia a tvorba cien v podniku

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
31 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
1536
Posledná úprava
02.03.2016
Zobrazené
4 777 x
Autor:
billjoe
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úspešnosť podnikania závisí vo veľkej miere od toho ako presne si podnik nastaví ceny. Môže si vytvoriť svoju vlastnú cenovú stratégiu, ale tú treba neustále prispôsobovať aktuálnej situácii na trhu. Neexistuje preto žiadna zaručená cesta k úspechu. Je to všetko založené na šikovnosti a predvídavosti podnikateľa.
Vo svojej práci som sa venoval cenovej stratégii a tvorbe cien v podniku. Hoci tieto dva pojmy vyzerajú na prvý pohľad rovnako je medzi nimi niekoľko rozdielov. Cenová stratégia je plán toho približne za akú cenu chceme výrobok na trhu ponúkať počas jednotlivých fáz jeho životného cyklu. Podľa dĺžky tohto cyklu môže plánovať ceny na niekoľko týždňov, mesiacov, rokov. Stratégiu vytvárame už pred uvedením výrobku na trh.
Pri samotnej tvorbe ceny už presne určíme koľko bude výrobok stáť. Nevymýšľame tu už žiadne plány, len sa prispôsobujeme okolnostiam. Takto sa cena môže meniť z hodiny na hodinu, podľa okolností. Napríklad výrobky rýchlo podliehajúce skaze.

Kľúčové slová:

podnikanie

cenová stratégia

výrobok

spotrebiteľský dopyt

ekonomické problémy

trh

konkurencia



Obsah:
  • Úvod
    Cieľ
    Cenová stratégia
    Tvorba a realizácia podnikovej cenovej stratégie
    Obsah cenovej stratégie
    Činitele tvorby cenovej stratégie
    Formy aplikácie cenovej stratégie
    Tvorba cien
    Základné faktory tvorby cien
    Metódy tvorby cien
    Kalkulačný vzorec
    Záver
    Literatúra

Zdroje:
  • KUPKOVIČ, Milan a kol.: Podnikové hospodárstvo, Bratislava: SPRINT 2004
  • SEDLÁK, M a kol.: Podniková ekonomika, Bratislava: ELITA 2000
  • Internet