Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Poznámky z prednášok - Pedagogická a školská psychológia

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
38 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
9176
Posledná úprava
29.06.2018
Zobrazené
3 306 x
Autor:
marbea
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Psychológia
- je to veda, ktorá skúma správanie a prežívanie človeka .
Rozdiel medzi správaním a prežívaním:
- Správanie je navonok merateľné, viditeľné
- Prežívanie môžeme o tom len usudzovať,, predpokladať, je to niečo vnútorné
Psychológia = veda o duši, o prežívaní

Pedagogická psychológia
- je veda o psychologických zákonitostiach výchovno-vzdelávacieho procesu v školských a iných výchovných zariadeniach, t.j. všade tam, kde je výchovou školské prostredie
- skúma všetky psychologické zákonitosti výchovy a vzdelávania (škola, internát, rodina, ŠKD)
- skúma všetky pedagogické zákonitosti, ktoré nastoľuje školské prostredie, kde ide o proces vzdelávania, proces výchov

Okruhy skúmania:
- skúma napr. ako odmena, pochvala zo strany vychovávateľa pôsobí na výkon vychovávaného
- skúma vplyv prostredia
- skúma vzťah učiteľ - žiak, za akých podmienok sa dieťa môže efektívnejšie rozvíjať

Aké miesto zaberá pedagogická psychológia v systéme pedagogických vied:
Buď sa radí medzi špecifickú pedagogickú psychológiu alebo aplikovanú pedagogickú psychológiu
Nie je možné jednoznačné zaradenie
považovaná za špeciálnu psychológiu, na druhej strane za aplikovanú - t.j. možno povedať, že ide o hraničnú pedagogickú psychológiu

Kľúčové slová:

Pedagogická psychológia

školská psychológia

metódy

učenie

osobnosť

tvorivosť



Obsah:
  • Psychológia
    Pedagogická psychológia
    Experiment:
    Rozhovor:
    Dotazník:
    Psychologické testy:
    Sociometrické metódy:
    Metóda analýzy produktov činnosti:
    Učenie
    Zákony učenia
    Podmienky učenia
    Podmienky súvisiace s učivom:
    Podmienky súvisiaca s procesom učenia:
    Druhy učenia:
    Psychohygienické podmienky
    Úloha pedagóga pri rozvíjaní reči žiakov:
    Špeciálne schopnosti
    Fázy tvorivého procesu
    Charakteristika vysoko tvorivých ľudí:
    Kritériá tvorivej úlohy:
    Bariéry tvorivosti: