Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Marketingový plán - súbor poznámok

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
6 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
8564
Posledná úprava
21.03.2018
Zobrazené
1 081 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Marketingový plán
Vychádzajúc z poslania organizácie, z jej definovaných cieľov, dôslednej analýzy trhu a formulovanej marketingovej stratégie, môže podnik pristúpiť k zostaveniu marketingového plánu. Marketingový plán konkretizuje predstavy podniku o pôsobení na cieľových trhoch. Jeho úlohou je udržiavať a rozvíjať potrebnú väzbu medzi cieľmi organizácie a identifikovanými príležitosťami v súvislosti so zdrojmi podniku v určitom období. Marketingový plán je výsledkom marketingového plánovania a patri medzi najdôležitejšie výstupy marketingového procesu.
Marketingový plán predstavuje súbor konkrétnych rozhodnutí a opatrení na realizáciu cieľov a definovanie prostriedkov na ich realizáciu. Hovorí o tom, čo a ako sa má dosiahnuť. Týmto získava charakter určujúceho vykonávacieho dokumentu pre riadenie a koordináciu marketingových cieľov podniku. Predstavuje dokument, ktorý sa spracováva periodicky na nasledujúci rok (roky) alebo podľa potreby, napr. pri vstupe na nový trh, pri uvedení nového produktu na trh, pri zmene majiteľov podniku a pod. Marketingový plán má v tomto procese motivačnú funkciu, je výrazom aktívneho a tvorivého prístupu k trhu. Marketingový plán plní tieto funkcie:
verifikačnú - je základným dokumentom, ktorý odráža reálnosť plánovaných cieľov a rozvojových programov,
koordinačnú - je základným dokumentom, podľa ktorého sa koordinujú marketingové aktivity jednotlivých organizačných zložiek,
kontrolnú - predstavuje súbor "noriem", podľa ktorých sa hodnotí realizácia marketingových aktivít.

Kľúčové slová:

marketingový plán

marketing

marketingové ciele

akčné programy

marketingová stratégia



Obsah:
  • Marketingový plán
    1. Zhrnutie a stručný obsah
    2. Súčasná marketingová situácia
    3. Analýza SWOT a analýza súvislostí
    4. Ciele
    5. Marketingová stratégia
    6. Vykonávacie (akčné) programy
    7. Rozpočty (predpokladané finančné výsledky)
    8. Kontroly