Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 034   projektov
0 nových

Marketing prednášky ako ťahák alebo otázky na štátnice

«»
Prípona
.rar
Typ
prednášky
Stiahnuté
6 x
Veľkosť
1,6 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
37464
Posledná úprava
18.11.2011
Zobrazené
2 093 x
Autor:
baron81
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Obsah dokumentu obsahuje všetky informácie potrebné k zvládnutiu štátnicovej skúšky z predmetu Marketing. Rovnako môže poslúžiť aj ako učebný text na skúšku či zápočet z marketingu. Tiež obsahuje dané otázky/prednášky ako ťahák do telefónu ako HTML web stránka s možnosťou vyhľadávania.

1. Vymedzenie pojmu Marketing =
spoločenský a manažérsky proces, prostredníctvom ktorého uspokojujú jednotlivci alebo skupiny svoje potreby a priania v procese výroby a výmeny výrobkov alebo iných hodnôt. = tvorí ho súbor činností, ktoré zabezpečujú to, aby sa správny produkt dostal v správnej kvalite, v správnej cene, v správnom čase, na správne miesto, k správnemu spotrebiteľovi.

Vzťah marketingu k iným vedám: Vývoj marketingu je úzko spojený s aplikovaním poznatkov iných vied, napríklad ekonómie, sociológie, psychológie, práva, politológie, matematiky a prírodných vied. Marketing vznikol v USA na začiatku 20. storočia ako odozva na výzvu priemyselne vyspelej ekonomiky, resp. ekonomiky prebytku a masovej spotreby, v ktorej ponuka prevládala nad dopytom.

Marketing predstavuje v užšom zmysle podnikateľskú činnosť, ktorá v záujme uspokojovania potrieb a želaní zákazníkov:
• skúma trh za účelom poznania potrieb,
• vytvára trhom požadované výrobky a služby,
• oboznámi s nimi spotrebiteľov,
• určí ceny,
• zorganizuje predaj produktov a ovplyvňuje kupujúcich.

Marketing predstavuje v širšom zmysle podnikateľskú filozofiu, ktorá je uplatňovaná v celom podniku.
Podnik ako celok sa má:
• stotožniť so svojimi zákazníkmi,
• vcítiť sa do ich problémov a riešiť ich. Úlohou vrcholového manažmentu je integrovať marketingový prístup do všetkých podnikových funkcií a činností. Marketing prekračuje v rozvinutom zmysle oblasť podnikateľskej, ziskovej sféry a uplatňuje sa aj v oblasti neziskovej činnosti (školstvo, politika, armáda, cirkev).  

Kľúčové slová:

marketing

cena

predaj

trh

obchod

maloobchod

veľkoobchod

reklama

komunikácia

marketing

riadenie

dopyt

konkurencia



Obsah:
  • 1. Vymedzenie pojmu Marketing
    MARKETING JE MOŽNÉ V RÁMCI PODNIKU POVAŽOVAŤ ZA TROJSTUPŇOVÚ KATEGÓRIU:
    MODERNÉ PODNIKATEĽSKÉ PRÍSTUPY K MARKETINGU:
    2. MARKETINGOVÉ RIADENIE (MR)
    KONCEPCIE MARKETINGOVÉHO RIADENIA V PRAXI:
    3. TRH
    SEGMENTÁCIA TRHU:
    ALGORITMUS SEGMENTOVANIA TRHU:
    4. Marketingové plánovanie
    5. MARKETINGOVÝ INFORMAČNÝ SYSTÉM (MIS)
    6. MARKETINGOVÝ VÝSKUM
    7. Marketingový mix
    8. CENA
    Tvorba ceny v praxi:
    Cenové testy:
    Tvorba ceny orientovaná na dopyt:
    Cenová diferenciácia:
    Úprava ceny:
    Zmena ceny:
    9. DISTRIBÚCIA
    Distribučná sieť je obvykle tvorená:
    10. MARKETINGOVÁ KOMUNIKÁCIA
    Reklama:
    Podpora predaja:
    Vzťahy s verejnosťou (Public Relations):
    Osobný predaj:
    NOVÉ TRENDY V MARKETINGOVEJ KOMUNIKÁCII
    Product Placement = umiestňovanie produktov
    Mobilný marketing
    Virálny marketing
    Priemyselný trh a nákupné správanie organizácií: