Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Vstup firmy na zahraničný trh

«»
Prípona
.doc
Typ
poznámky
Stiahnuté
3 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
22910
Posledná úprava
26.04.2009
Zobrazené
1 743 x
Autor:
brialka
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Pri úvahách o zapojení sa do medzinárodného podnikania sa podnikateľské subjekty rozhodujú o najvhodnejšej forme takejto účasti. Podľa kapitálovej náročnosti je možné v princípe rozlíšiť nasledovné formy vstupu na zahraničný trh:
· priamy a nepriamy export a import tovaru a služieb,
· medzinárodný pohyb know-how,
· kapitálový vstup na zahraničný trh pomocou priamych zahraničných investícií.
Nepriamy export/import predstavuje situáciu, keď sa podnikateľský subjekt zapojuje do medzinárodného podnikania prostredníctvom iných obchodných firiem v tuzemsku. Môže pritom ísť o predaj/nákup finálnych výrobkov alebo o sub-dodávky s rôznou mierou pridanej hodnoty. V tejto situácii podnikateľský subjekt prichádza do styku so zahraničným trhom len nepriamo a sám žiadne zahranično obchodné operácie neuskutočňuje.
Priamy export/import sa môže realizovať skutočne priamo so zahraničným subjektom bez použitia prostredníkov alebo môže byť uskutočňovaný distribučnými kanálmi iných nezávislých zahraničných subjektov, s ktorými podnikateľský subjekt uzavrel zmluvu. Najčastejšie sú to tieto typy zmlúv:
· výhradnom predaji, v ktorej sa dodávateľ zaväzuje, že nebude v určitej oblasti dodávať tovar inej osobe než odberateľovi, t.j. výhradnému predajcovi,
· o obchodnom zastúpení, keď obchodný zástupca neuzatvára sám kúpne zmluvy, ale zabezpečuje príležitosti ku uzatvoreniu zmluvy,
· komisionárska zmluva, podľa ktorej komisionár zariaďuje vlastným menom pre komitenta na jeho účet určitú obchodnú záležitosť, komitent sa zaväzuje zaplatiť mu za to poplatok,
· piggybacking, pri ktorom obvykle veľká a známa firma dáva za poplatok menším firmám z rovnakého odboru podnikania k dispozícii svoje zahraničné distribučné kanály.

Kľúčové slová:

zahraničné trhy

export

import